הצעת רכש עוינת של ברודקום לאמולקס מקפיצה את המניה ביותר מ-40%

ברודקום הציעה בעבור כל מניה של אמולקס כ-9.25 דולר המשקפים לחברה שווי של 764 מיליון דולר ; בנוסף דיווחה ברודקום כי הפסידה ברבעון הראשון 91.9 מיליון דולר; מניית ברודקום נופלת בכ-7%

יצרנית השבבים ברודקום חשפה היום (ג') הצעת רכש עוינת לחברת אמולקס (סימול ELX) בתמורה ל-764 מיליון דולר, כשלושה חודשים לאחר שהחברה דחתה את הצעת המיזוג שהגישה לה. על רקע זה נופלת מניית ברודקום הערב בוול סטריט בכ-7% לעומתה מזנקת מניית אמולקס ביותר מ-40%.

ברודקום הציעה בעבור כל מניה של אמולקס כ-9.25 דולר, המשקף לה פרמיה של כ-40%. בנוסף הזהירה ברודקום את דירקטוריון אמולקס כי העבירה בקשה לבית המשפט בדלאוור שלא לאשר את השינויים שערכה החברה בתקנותיה לצורך חסימת האפשרות למכירת החברה.

ברודקום המייצרת שבבים לתעשיית התקשורת והסלולר הודיעה כי פרסמה את הצעת הרכש באופן פומבי מאחר ואמולקס סרבה להמשיך במו"מ ביניהן שעלה על שירטון בחודש דצמבר האחרון. אמולקס מתמחה בייצור שבברי אחסון וזיכרון.

במכתב ששלח מנכ"ל ברודקום, סקוט מק'גרגור נאמר כי ברודקום התאכזבה כאשר אמולקס אמרה כי החברה אינה למכירה, וחתכה באופן חד צדדי את האפשרות להמשך המו"מ בין השתיים. "מטרידה עוד יותר היתה העובדה ששבוע לאחר הפסקת המו"מ עשיתם מהלך שמטרתו הברורה היתה למנוע מבעלי המניות שלכם את האפשרות לקבל פרמיה על השקעתם במניה" אמר מק'גרגור והוסיף: "מהלך זה כלל אימוץ של מנגנון "גלולת רעל". לנו קשה להבין מדוע לא היה דירקטוריון אמולקס פתוח לשקול את המיזוג בין החברות שלדעתינו קיים ביניהן מתאם גבוה".

בדיווח נפרד דיווחה היום ברודקום על תוצאותיה הכספיות לסיום הרבעון הראשון של 2009 לפיהן הפסידה החברה 91.9 מיליון דולר או 19 סנט למניה לעומת רווח של 74.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה ברבעון האחרון נפלו ב-24.2% והסתכמו ב-853.4 מיליון דולר. יצרנית השבבים אמרה לאחר פרסום הדו"חות כי ראתה שיפור בהיקפי ההזמנות לקראת סיום חודש מארס, לפיכך היא צופה לעלייה בהכנסותיה במהלך הרבעון השני.