מי משלם לנאוה ברק 27 אלף שקל?

בעלות הדלקת דגל הלאום במגדלי עזריאלי מגולמת משכורת מנופחת של נשיאת "עלם"

מגזין G (מאמר זה לקוח מ-G, מגזין סוף השבוע של "גלובס")

ביום העצמאות ה-61 יגיע לשיאו מסע ההתרמה של עמותת עלם, הפועלת למען בני נוער בסיכון, בהדלקת דגל הלאום על חזית מגדלי עזריאלי בתל אביב. כ-600 אלף נורות יידלקו באמצעות תרומה של עשרה שקלים לנורה, בעזרת מסע פרסום אגרסיבי ובשיתוף אישים בכירים, בהם הנשיא שמעון פרס.

את הפרויקט מובילה בפעם השישית נאוה ברק (בקרוב זינגר), נשיאת העמותה, שמשקיעה ללא ספק הרבה זמן ומרץ למען המטרה הנעלה, ומצליחה גם לדחוף את יחסי הציבור המשובחים של העמותה - וזה בהחלט הישג מרשים.

אבל כפי שמתברר, היא לא עושה זאת לשם שמיים בלבד. דוח העמותה מגלה שברק מתוגמלת בשכר של 23 אלף עד 27 אלף שקל בחודש. לפי דוח "מידות, חברה לתועלת הציבור", היא משתכרת בין 27 אלף ל-30 אלף שקל בחודש - כך או כך, זה כסף שיכול היה להגיע ישירות לבני הנוער הנזקקים. בנוסף, מונתה לברק עוזרת אישית, דבר לא מקובל במגזר השלישי.

בקבלת המשכורת הגבוהה של ברק אין פגם חוקי, אבל יש בה טעם רע, בעיקר נוכח מצבה של עלם. כמו עמותות אחרות, גם היא נפגעה קשה מהמשבר הכלכלי. בדוח מידות נמתחה ביקורת על ההיתכנות הפיננסית שלה, שדורגה A מינוס.

תגובת עלם: "נאוה ברק התנדבה בעמותה 10 שנים, שבהן הקדישה עשרות אלפי שעות עשייה לטובת בני נוער בסיכון ובמצוקה. לפני יותר משנתיים הוחלט על-ידי חברי הוועד המנהל כי היקף פעילותה חורג בצורה משמעותית מהסטנדרטים המקובלים להגדרת התנדבות בעמותות, ולפיכך פעילותה ראויה לתגמול כספי כמקובל בארגוני מלכ"ר. בשל היקף פעילותה הרחב של ברק, הוגדרה האחראית על התרומות בעמותה, המועסקת במשרה חלקית, גם כעוזרתה האישית".