זינוק של 1,400% בשנה במספר המשתמשים: כמה זמן יחזיק הטירוף של טוויטר?

בתום שנה רצופת פרסומים ויחסי ציבור: שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר נהנה מצמיחת מספר המשתמשים הגדולה בתולדותיו - הכפלת שיעור המנויים בתוך חודש!

טוויטר נהנתה בשבועיים האחרונים מצמיחת מספר המשתמשים הגדולה בתולדותיה, בתום שנה רצופת פרסומים ויחסי ציבור על-אודותיה. וכך דיווחו כלי התקשורת בזה אחר זה: 1,400% עלייה במספר המשתמשים בשירות המיקרו-בלוגינג בתוך שנה! הכפלת שיעור המינויים בתוך חודש! ג'ניפר אניסטון זרקה את הבויפרנד כי הוא נרקוטוויטר!

נדמה שאין רגע נכון יותר להציץ במדד הפופולריות המעוות שאותו מציע טוויטר, שהוא שיעור ה"עוקבים" אחר העדכונים של חברי האתר. שימו לב: אחרי כמה חברים שרשומים אצלכם, הפייסבוק סוגר לכם את החשבון? 5,000? הא! אפילו לטוויטר#100 בקטגוריית הבלוגרים האפרורית (שלפני עידן הטוויט היה סתם קרלוס מריגו מסאו פאולו) יש פי שניים מזה. אז כמה אמין כל הסיפור הזה? כמעט בכלל לא. ואיך נראים מצעדי הפופולריות של הטוויטר בסופו של חודש סיקור פראי, עם רוויה במספר המינויים? בערך אותו דבר.

כידוע לגל נשטפי התופעה האומללה, אשטון קוצ'ר - סלב טלוויזיוני סוג ב' - הוא האזרח מספר אחת של אומת הטוויטר. מאחוריו מתנודדת לא רק אשתו המקשישה דמי מור, עם למעלה מ-600 אלף מתעדכנים, כי אם גם סלבריטאים נוספים: בראש ובראשונה, כמובן, בריטני ספירס, הנושקת למיליון מעריצים, שזוכה לעדכונים שוטפים שמוציא מנהלה הנמרץ, כגון "להופעה אמש הגיעו ריהאנה ורון ג'רמי".

אחריה צועדות בסך כמה פיגורות מוכרות יותר ופחות, בעיקר מאסכולת רייאן סיקרט, מנחה "אמריקן איידול" (מקום שישי במצעד הסלבריטאים המטווטים), עם יתרון ניכר לקומיקאים - אלן דג'נרס וג'ימי פאלון נושפים בעורפה של ספירס - ולראפרים (פיפטי סנט וסנופ דוג). אמנם רובם עדיין רחוקים מ-630 אלפי המתעדכנים אצל בלוגר הרכילות האקסצנטרי פרז הילטון (מקום שמיני בין הסלבז), אבל נמצאים בחברה טובה שמות איכותיים יותר כמו השף העירום ג'יימי אוליבר, דמותו הקומית של בוראט הקזאחי, וגם הבמאי התמהוני דיוויד לינץ' (כולם צועדים סביב 60 אלף עוקבים רשומים, כ-15% מערכה של המצטרפת הטרייה אופרה ווינפרי, נכון לאמצע השבוע), שמעדכן על הקליפ החדש שביים לזמר מובי (3,700 עוקבים. לוזר).

בקרב הספורטאים, שאקיל אוניל גבר לאחרונה על לאנס ארמסטרונג, ומייקל פלפס על 80 אלף מנוייו עדיין אינו מאיים על מי מהם. המספרים דומים גם בחוגים הפוליטיים הגבוהים של אמריקה: ברק אובמה טרם חצה את ה-800 אלף, אל גור לא רחוק ממנו, ג'ון מקיין שואף לחצי מיליון, וראש עיריית סן פרנסיסקו גווין ניוסום עבר את הרבע מיליון.

עוד בגימיקים: כוכב העבר הדחוי אם.סי האמר עומד על 482 אלף, אבל ללינדזי לוהן הלוהטת יש רק 22 אלף, על אף שהיא בדיוק נפרדה מהחברה שלה וכל העולם רוצה לבחוש בלנז'ריה. עולם מוטרף. ובארץ? הממ, טל ברמן מעדכן מעט פחות מ-600 קוראים נלהבים. מצד שני, הוא עושה את זה שלוש פעמים ביום. אולי בכל זאת הפנמנו משהו? ואולי לא.