השותף החדש של של שמעון מזרחי במכבי ת"א: דייויד סולומון

"ישראל היום" מפרסם כי איש העסקים היהודי רכש את חלקו של מוני פנאן (כ-5.5%) במועדון הכדורסל, ויצטרף לתוך הקבוצה שבראשה עומד מזרחי ; צ'רלי גיינס שוחרר, הקבוצה תשחק בקיץ מול ניו יורק ניקס

מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב מצרף שותף חדש שיחזיק כ-5.5% מהבעלות על המועדון. "ישראל היום" מפרסם כי איש העסקים היהודי דייויד סולומון רכש את חלקו של מוני פנאן בקבוצה, ויצטרף לתוך הקבוצה שבראשה עומד שמעון מזרחי ("קבוצת ניוקו"). עיקר עסקיו של סולומון מרוכזים במדינת טקסס.

קבוצת ניוקו מחזיקה ב-16.66% מהבעלות במועדון והיא מחולקת בין שלושה אנשים - שמעון מזרחי, חברת פליינג קארגו בע"מ, וכאמור סולומון. יתר האחזקות במכבי תל אביב מתחלקת בין דייויד פדרמן (33.33%), רענן כץ (33.33%) ואודי ושי רקנאטי (16.66%).

מבחינת יחסי הכוחות בהנהלה או שליטה בקבוצה, למהלך אין משמעות על התפקוד השוטף מאחר שאין מדובר בשינוי מאזן הכוחות בין קבוצות הבעלים. עם זאת, המהלך מראה את השינויים הגדולים שעברה מכבי תל אביב מאז הפיכתה לחברה בע"מ. מקבוצת ניקו ספורט המקורית, שהחזיקה ב-31% בשנת 2000 ובה היו שותפים ברוך והרצל חבס, נמי גולדשטיין, שמעון מזרחי, רוני שאטן, אודי אנג'ל ומוני פנאן - נותר למעשה רק שמעון מזרחי.

הניקס מחכה

מכבי ת"א תערוך את מחנה האימונים שלה לקראת פתיחת עונת 2009/2010 בצרפת. המחנה, שייפתח ב-19 בספטמבר, יימשך כשבוע ויכלול טורניר בו תשחק מכבי מול נאנסי (24 בספטמבר), לה מאן (25 בחודש) ומשחק נוסף יום לאחר מכן.

הקבוצה תיסע ב-15 באוקטובר לשני משחקים בארה"ב מול קבוצות NBA, במסגרת שיתוף הפעולה עם עמותת "מגדל אור", ותתמודד מול ניו יורק ניקס ב-15 באוקטובר ומול לוס אנג'לס קליפרס ב-20 באוקטובר.

גיינס שוחרר

הנהלת מכבי הודיעה היום רשמית כי הפורוורד צ'רלס גיינס שוחרר באופן מיידי מהקבוצה. גיינס, שבילה במועדון המנדיס בעיר אחרי משחק ההפסד לחיפה, יעזוב את הארץ בימים הקרובים.

ההחמרה בעונשו של גיינס הייתה נוכח העובדה שהבילוי במועדון, אחרי משחק ההפסד בחיפה, היה עבירה משמעתית שנייה של השחקן, שהגיע לקבוצה רק בפגרת החורף, אחרי שבילה באותו מועדון גם בעת שדיאור פישר נדקר בו, בתחילת חודש מרץ, והוזהר לבל יעשה זאת שוב.

גיינס בן ה-27 הספיק לשחק ב-14 משחקים עם הקבוצה, 5 מתוכם ביורוליג, והעמיד בליגת ווינר ממוצעים של 8.8 נק' למשחק עם 3.8 ריב'. ארון מגי, שבילה עם גיינס במועדון, נקנס בסכום גבוה, מכיוון שזו הייתה העבירה המשמעתית הראשונה שלו.