גד זאבי: "אם זה היה תלוי בי, הייתי מאשר לעצמי במל"ם שכר חודשי של 50 אלף דולר"

אמר את הדברים בעדותו בתיק מל"ם ; עפ"י כתב האישום, זאבי - שהיה בעל השליטה במל"ם ויו"ר פעיל בה - קיבל במירמה אישור לשכר חודשי של 10,000 דולר, הודות לסיווג מניות הנגועות בעניין אישי כמניות ללא עניין אישי

"אם הייתי צריך להחליט בעצמי על השכר שהגיע לי, הייתי מחליט על שכר חודשי של 50 אלף דולר" - כך אמר היום (ד') גד זאבי בעדותו בתיק מל"ם, בו הוא מואשם בקבלת דבר במירמה ובעבירות ניירות ערך.

על-פי כתב האישום, זאבי - שהיה בעל השליטה במל"ם ויו"ר פעיל בה - קיבל שכר של 10,000 דולר לחודש, הודות לסיווג מניות הנגועות בעניין אישי כמניות ללא עניין אישי.

על-פי כתב האישום, בחברה היתה התלבטות כיצד ניתן לראות את הצבעת הבנק הבינלאומי באסיפה, על רקע העובדה שמניות זאבי במל"ם שועבדו לבנק. בסופו של דבר, הצבעת הבנק שתמכה באישור השכר לדירקטורים ובראשם זאבי נחשבה להצעה הנעדרת עניין אישי, והודות לכך אושר השכר.

יחד עם זאבי מואשמים גם מנכ"ל החברה, גלעד רבינוביץ, וכן מנהל הכספים, יובל הקר. על-פי הנטען, השלושה קשרו קשר לקבל במירמה את הסכמת האסיפה הכללית ולהציג את המניות המשועבדות לבינלאומי כאילו הן שייכות לבנק.

לדברי זאבי בעדותו היום, "אין לזה שום יד ורגל. אם נסתכל על כל נושא האסיפה, זה פשוט מצחיק. גם הסכום הוא מגוחך. השכר הזה לא היה עושה אותי עשיר יותר או עני יותר, לא אז ולא היום".

לדברי זאבי, כשהגיע לחברה לקח את העניינים לידיים והעביר אותה מהפסד של 17 מיליון שקל בשנת 2001 לרווח של 16 מיליון שקל בשנת 2002, לאחר שנה בה תפקד כיו"ר.

בתשובה לשאלה מדוע לקח שכר, אמר זאבי: "הציבור נהנה מהתוצאות של החברה, ולכן היה נכון לקבל תמורה עבורה העבודה. כל אחד שנותן שירות זכאי לשכר. כאשר החברה היא פרטית, זה לא משנה. אני יכול לא לקבל באחת ולקבל באחרת. כאשר זו חברה ציבורית והציבור נהנה מהתמורה של העבודה שלי, אין שום ספק שיש הצדקה לבקש שכר. בכל תקופת היותי יו"ר, מדי שנה הציבור קיבל דיבידנדים בשיעור של למעלה מ-3 מיליון שקל ממוצע שנתי".

לדבריו, "דמי ניהול מקובלים במשק אז היו לא פחות מ-2% ממכירות החברה, ויו"רים מקבלים גם אופציות - מה שיכול להכפיל ולשלש את השכר. כך שגם אם החברה, שמכירותיה עמדו על 400-500 מיליון שקל, היתה מבקשת 8 מיליון שקל דמי ניהול (בעוד בפועל ניתנו דמי ניהול של כ-1.2 שקל בשנה) - גם זה היה סביר, וכל אחד יכול לעשות השוואה. מה שקיבלו זאבי אחזקות וגד זאבי זה פחות מ-25% ממה שהיה נהוג במשק".

לדבריו, הסכום שקיבל ביחס לתרומתו לחברה הוא אפסי. "גד זאבי תרם ותורם כל שנה מכפלות של פי 10 למטרות טובות יותר, אז הסכום לא מוריד ולא מוסיף לגבי היכולות או ההסתכלות של גד זאבי על קבלת כספים... אנו משבחים את הציבור, ולכן יש הצדקה לקבלת השכר. צריך לקבל תמורה לעבודה", אמר.

לדבריו, "כל נושא הקונספירציה מצחיק אותי. אם אאסוף את כל הזמן שעסקתי בנושא הזה של שכר לזאבי, להוציא ישיבה עם הדח"צים לפי בקשתם - אני לא חושב שאמנה יותר מ-10 דקות.

"לגבי מעמד המניות - אני לא עורך דין, אך הנושא הזה כלל לא עלה על הדעת באותה עת. מה שנאמר לי הוא שיש חוות-דעת פסקנית שהמניות לא נגועות. יותר מזה לא חיפשתי הצדקות. לקחתי את הדברים כמובן מאליו, ולגופו של עניין אני חושב שחוות-הדעת נכונה".

זאבי ציין כי לטובת ענייני מל"ם טס לא אחת מחוץ לישראל, למדינות כמו בולגריה ודומותיה. את הנסיעות הללו ביצע במטוסו הפרטי, מבלי לחייב את מל"ם - זאת מלבד כל החברות הפרטיות השייכות לקבוצת זאבי, שקיבלו הנחיה להזמין עבודות ממל"ם.

התובעת בתיק היא עו"ד רחל צירקין; זאבי מיוצג בידי עוה"ד נוית נגב, איריס ניב-סבג, גיורא אדרת ואורן אדרת; רבינוביץ מיוצג בידי עו"ד יוסי אשכנזי; והקר מיוצג בידי עו"ד גורי סביר.