הראל פיננסים רואים מקום לאפסייד נוסף בבז"ן: תוכניות ההתייעלות יביאו לעלייה במרווח הזיקוק המייצג

המניה מזנקת בכ-8% בבורסה בת"א ; מעלים את מחיר היעד למניה ב-21.4% ל-17 שקל למניה, המשקף לה פרמיה של 27.2% לעומת מחירה בבורסה; ההמלצה נשארת ללא שינוי ב"משקל יתר"

"למרות צפי למרווחים נמוכים בשנה הקרובה, אנו סבורים כי תוכניות ההתייעלות שמציגה החברה לטווח המיידי, כמו גם תוכניותיה לשנים הבאות - יביאו לעלייה במרווח הזיקוק המייצג של החברה". כך אומרים כלכלני הראל פיננסים, בסקירה מעודכנת על מניית בז"ן .

האנליסט ערן יונגר מציין, כי ירידה בביקושים לתזקיקים, המתבטאת בירידה בתמ"ג העולמי, הביא לחולשה במחיר הנפט, במרווחי הזיקוק ובמחירי הפולימרים. לאור הנאמר, יונגר מעלה את מחיר היעד למניה ב-21.4% ל-17 שקל למניה, המשקף לה פרמיה של 27.2% לעומת מחירה בבורסה. ההמלצה נשארת ללא שינוי ב"משקל יתר".

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, מניית בז"ן מזנקת בבורסה בת"א ב-7.8%.

בבית ההשקעות מזכירים, כי בז"ן מספקת אומנם את מרבית הדלקים בישראל, אולם מושפעת מהתמורות העולמיות במחירי חומרי הגלם והתזקיקים. עם המשבר המתמשך בכלכלות העולם, חלה ירידה בצריכת תזקיקים ומוצרים נלווים, ובהתאם צנחו גם מרווחי הזיקוק. בז"ן, מציינים בהראל, נפגעת משינויים אלו, למרות שבישראל נרשמה עלייה בביקוש לתזקיקי החברה.

יונגר מזכיר, כי מהדו"חות השנתיים שפירסמה החברה, עלה כי הפער בין מרווחי הזיקוק של החברה לעומת מרווחי הזיקוק המייצגים, עמד על 4%. תהליכי התייעלות עליהם הודיעה בז"ן, יביאו, להערכתו, את בז"ן לפעול להגדלת הפער בין המרווחים - המייצג את יעילותו של בית הזיקוק.

במבט לעתיד, בהראל מעריכים כי בטווח הקצר ועם התמשכות המשבר, נמשיך לראות רמת מרווחים נמוכה. יחד עם זאת, החברה פועלת להקטין רגישותה למרווחים אלו. בטווח הארוך, בהראל רואים לנכון להתייחס לנושאי איכות הסביבה - וצופים כי יידרשו בעניין השקעות נוספות.