יום עמוס בחדשות לחברות התרופות: חולשת הליש"ט שחקה את התוצאות הכספיות של גלקסו-סמית'-קליין

חברת התרופות השנייה בגודלה בעולם משווקת את תרופת ה-Atripla לטיפול ב-HIV אותה תוקפת טבע ושמכירותיה גדלו ב-57% ברבעון הראשון ; תרופת הסרטן למעי הגס של ג'ננטק הפילה את שווי-השוק של רוש ; ה-ADAGIO של האזילקט יתפרסם ב-28 באפריל

גלקסו-סמית'-קליין , חברת התרופות הגדולה ביותר באירופה והשנייה בעולם, דיווחה היום (ד') על קיטון של 12% ברווחי הרבעון הראשון, על רקע ירידה במכירות בארה"ב בשל תחרות גנרית.

הרווח ברבעון זה הסתכם לסך של 1.13 מיליארד ליש"ט. במכירותיה של החברה ברבעון זה חל גידול של 19% ל-6.77 מיליארד ליש"ט, בשל חולשת הליש"ט הבריטית. אולם, במטבע מקומי, חלה ירידה של 5% במכירות, כאשר בארה"ב, הן נפלו ב-22%, בעיקר בגלל תחרת גנרית לתרופות למערכת העצבים. זוהי בעיה רצינית עבור גלקסו, מאחר שהיא מבקשת מחירים גבוהים יותר לתרופותיה בארה"ב, לעומת מקומות אחרים.

נציין כי גלקסו משווקת את תרופת ה-Atripla לטיפול ב-HIV. לפני כשבועיים נודע שטבע תוקפת פטנטים של התרופה, שמכירותיה השנתיות בארה"ב מגיעות ל-1.3 מיליארד דולר. גלקסו צפויה להגיש תביעה שתמנע מטבע להשיק את התרופה במשך 30 חודשים, אלא אם ביהמ"ש יפסוק לטובתה. Gilead Sciences , שמייצרת את התרופה, דיווחה אתמול על עלייה של 20% ברווחיה ברבעון הראשון, ואמרה כי במכירות האטריפלה חל גידול של 57% ל-510 מיליון דולר.

נזכיר כי לפני יומיים הודיעה גלקסו על הסכמתה לרכוש את יצרנית תכשירי העור הפרטית סטיפל לבורטוריס תמורת 3.6 מיליארד דולר.

רוש: חדשות רעות מהתרופה של ג'ננטק

שווי השוק של חברת התרופות השווייצרית, רוש , נפל היום ב-10 מיליארד דולר, לאחר שהודיעה כי תרופת ה-Avastin אינה מפחיתה את הסיכון לחזרתו של סרטן המעי הגס, לא יותר מכימותרפיה. כשלון השלב המאוחר בניסוי מהווה עיכוב רציני עבור רוש, שלאחרונה הוציאה 46.8 מיליארד דולר על רכישת המניות של ג'ננטק שטרם היו בידה. ג'ננטק פיתחה את התרופה.

אמנם, רוש מעולם לא אמרה כי היא רכשה את ג'ננטק רק בגלל התקוות שה-Avastin תקבל אישור להתוויה לסוג סרטן נוסף, אולם העסקה נחתמה תחת ההכרה המלאה בכך שתוצאות הניסוי יתקבלו בתוך חודש.

ברקליס קפיטל: השופטת במשפט ה-Evista תפסוק נגד טבע

בתוך כך, ברליס קפיטל מתייחס היום למאבק בין טבע לאלי-לילי על תרופת ה-Evista לטיפול באוסטראופוזיס. לדבריהם, השופטת הפדרלית, באינדיאנפוליס, שרה אוונס ברקר תחליט מחר שלא לאפשר לטבע להשיק בסיכון גרסה גנרית לתרופה. זאת, עד שלא תתקבל פסיקה חיובית בבית המשפט על פקיעת הפטנט של אלי-לילי - פסיה שעשויה להתקבל רק עוד כמה חודשים.

אמנם, אומרים האנליסטים, קיים סיכוי של 15% שטבע תנצח ותשיק את התרופה, מה שייתרגם להכנסות של 35 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, כבר ב-2009.

טבע: ה-ADAGIO של האזילקט יתפרסם ב-28 באפריל

בהודעה נפרדת, טבע הודיעה לבורסה בת"א כי תציג נתונים חדשים בריפוי טרשת נפוצה ופרקינסון בכנס שייערך בסיאטל. הכנס הוא הפגישה השנתית ה-61 של ארגון הנוירולוגיה האמריקני שייערך ב-28 באפריל.

בכנס יוצגו מחקרים המציגים התוויות חדשות לשימוש בתרופת הקופקסון ובנוסף יוצגו תוצאות מחקר ה-ADAGIO שבוצע בתרופת האזילקט לטיפול במחלת הפרקינסון גם בחולים שנמצאים בשלב מוקדם של המחלה.

עוד יוצגו מספר מחקרים שבדקו את יעילותה של תרופת הלקווינימוד של טבע הניתנת באופן אוראלי לטיפול בטרשת נפוצה.