Come2play מציעה למפתחי המשחקים תשתית להגשה ולהפצה של משחקי קז'ואל אונליין

הייחוד של החברה טמון בכך שהמערכת מאפשרת להפיץ את המשחקים כאפליקציות חברתיות ברשתות חברתיות, כגון פייסבוק או מייספייס, או בדפי נחיתה שונים, כגון iGoogle, להעתיק מאתר לאתר ולהעלות בכל מקום ברשת

שוק הקז'ואל גיימינג (משחקים פשוטים) ממשיך להציג שיעורי צמיחה נאים באינטרנט, ויותר משתמשי אינטרנט, שבעבר נהגו לשחק במשחקי יחיד נגד המחשב, מחפשים כעת שחקנים אחרים במרחב הווירטואלי כדי לשחק נגדם.

בשוק הזה פועלת Come2play, שהוקמה ב-2007 על-ידי אלון ברזילי (מנכ"ל), יואב ציבין (סמנכ"ל טכנולוגיות) וארז נווה (מנהל פיתוח). "אנחנו מפתחים מערכת ליצירה, להפצה ולמוניטיזציה של משחקי קז'ואל, אשר משוחקים על-ידי 2 שחקנים ומעלה", אומר ברזילי. "מדובר במשחקי אונליין מבוססי פלאש, שאינם מצריכים הורדה והם חינמיים".

כל המשחקים עטופים בפיצ'רים חברתיים מתקדמים, ובהם ניתן למצוא משחקים כגון דמקה, שחמט, משחקי אסטרטגיה, תשבצים, משחקי קלפים ומשחקי לוח. "השחקנים יכולים להמר אחד מול השני באמצעות אסימונים, שבאמצעותם ניתן אחר-כך לרכוש מוצרים וירטואליים וליצור אוספים של סדרות שונות. זה מייצר תרבות שלמה סביב המשחק", אומר ברזילי. מלבד זאת, באתר יש סולם שמדרג את המשתתפים על-פי הרמה אליה הגיעו במשחקים, כאשר המטרה של השחקנים היא לטפס במעלה הסולם.

ברזילי מסביר כי "אין לנו יומרה לפתח את המשחק הבא של העולם, אלא להציע למפתחי המשחקים את תשתית ההגשה וההפצה, שתסייע להם להפוך את המשחקים שיצרו למשחקים חברתיים מרובי שחקנים, להגיע לקהל יעד רחב יותר ולעשות מכך כסף". כך, המשתמשים יכולים לבחור לשחק מול שחקן אחר שנמצא באחד מהחדרים השונים שבאתר, או להזמין חבר מרשת חברתית ולשחק נגדו.

הייחוד של Come2play טמון בכך שהמערכת מאפשרת להפיץ את המשחקים כאפליקציות חברתיות ברשתות חברתיות, כגון פייסבוק או מייספייס, או בדפי נחיתה שונים, כגון iGoogle, להעתיק מאתר לאתר ולהעלות בכל מקום ברשת. "המערכת שלנו מתפקדת כווייט-לייבל, כך שכל בעל אתר או ישות אינטרנטית יכול לקחת את המשחק, לשים בו את הלוגו שלו, להציב קישורים לאתר על המשחק, לשלב בתוכו פרסומות ולהציב אותו בכל מקום שהוא. זה מרחיב את יכולות המוניטיזציה של האתרים", הוא אומר.

מה המודל העסקי?

ברזילי: "אנחנו בתחילה מחלקים לשחקנים אסימונים בחינם, אבל כאשר אלו נגמרים, ניתן לרכוש אותם תמורת כסף או להרוויח אותם בעסקאות המבוססות על מודל ה-CPA (עלות פר פעולה). כך, לדוגמה, יכולים שחקנים להרוויח אסימונים אם יורידו סרגל כלים מסויים, או יענו על שאלון, וההכנסות יתחלקו בינינו לבין מפתחי המשחקים". בנוסף, בעלי האתרים שיסייעו בהפצת המשחקים יכולים לשלב פרסומות במשחקים, וההכנסות יתחלקו בין הצדדים.

עד כה גייסה החברה סכום של 1 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, בהם יוסי ורדי ושלמה נחמה, וברזילי סבור כי עד סוף השנה החברה תגיע למצב מאוזן. האתר עלה לאוויר לפני כשנה, ועד היום שוחקו באמצעות הפלטפורמה של החברה למעלה מ-75 מיליון משחקים, מספר המשתמשים עומד על 2.9 מיליון איש, ומספר האפליקציות הפעילות שמורדות מדי חודש מסתכם ב-1.2 מיליון. "המטרה שלנו היא להפוך לפלטפורמה הגדולה ביותר בעולם ליצירה, הפצה ומוניטזיציה של משחקים חברתיים", מסכם ברזילי.