בג"ץ: "היעדר שר בריאות אינו מצב ראוי, אך אין לנו כלי משפטי להתערב"

נשיאת העליון דורית ביניש אמרה את הדברים בדיון בעתירת ההסתדרות הרפואית, שדרשה למנות שר בריאות במשרה מלאה ; כזכור, רה"מ נתניהו מינה את יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות, כשנתניהו עצמו משמש כשר האחראי

"אף אחד מאיתנו לא חושב שהמצב שבו אין שר בריאות בישראל הוא רצוי, אבל השאלה היא האם יש לנו כלי משפטי להתערב". כך אמרה היום (ד) נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בדיון שקיים בג"ץ בעתירת ההסתדרות הרפואית (הר"י), שדרשה למנות לאלתר שר בריאות.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את יעקב ליצמן (יהדות התורה) לסגן שר הבריאות, כאשר נתניהו עצמו משמש כשר האחראי.

עו"ד ארנה לין טענה בשם הר"י כי לא מדובר בעתירה פוליטית. לדבריה, לסגן שר אין סמכויות להצביע בממשלה, לבצע מינויים מסוימים או לחתום על תקנות, ומנגד לראש הממשלה אין זמן למעורבות אקטיבית בפעילות המשרד. "אנו רוצים שליצמן יהיה שר ושיהיו לו את כל הסמכויות", נטען.

"כולם מסכימים שזה מצב לא רצוי", אמר השופט חנן מלצר. נציגת הפרקליטות, עו"ד דנה בריסקמן, אמרה כי מצב זה אינו חדש במחוזותינו והוא אינו בלתי סביר. השופט אליקים רובינשטיין שאל אותה אם לא הגיעה העת לשים סוף למציאות הלא רצויה. "לא רצוי זו שאלה ציבורית ולא משפטית", השיבה בריסקמן. "האם אתם סבורים שזהו המקום לדון בו? לדעתי לא".

פסק דין הדוחה את העתירה צפוי להינתן בקרוב. (בג"ץ 3002/09).