מבקר המדינה מכין בימים אלה דו"ח מקיף בנושא בטיחות הטיסה בישראל

כך עולה ממכתב תשובה שהעביר המבקר בנושא לח"כ דני דנון ; דנון פנה למבקר המדינה שיבדוק את ההזנחה רבת השנים שהביאה להורדת דירוג הבטיחות של ישראל על ידי מנהל התעופה האזרחית האמריקני בדצמבר האחרון

מבקר המדינה מכין בימים אלה דו"ח מקיף בנושא בטיחות הטיסה בישראל, כך עולה ממכתב תשובה שהעביר המבקר בנושא לחה"כ דני דנון. כזכור בחודש דצמבר הודיע מנהל התעופה האזרחית האמריקני (FAA) הודיע הערב על הורדת דירוג הבטיחות האווירית של ישראל לדרגה 2 .

בהודעה שפרסם ה-FAA עם הורדת הדירוג , נכתב כי "כל המדינות שחברות התעופה שלהן טסות לארה"ב חייבות להיצמד לתקני הבטיחות של ICAO. מאז נובמבר 1995 ישראל דורגה בקטגוריה 1, אולם בדיקה שנערכה לאחרונה העלתה כי ברשות התעופה האזרחית בישראל קיים מחסור בחוקים או רגולציות הכרחיות לבדיקת מובילים אוויריים על פי הסטנדרטים הבינלאומיים, בנושא אחד או יותר, כמו מומחיות טכנית, כוח אדם מיומן, או נוהל פיקוח". עוד נכתב בהודעת הארגון האמריקאי כי עם הורדת הדירוג, המובילים הישראלים לא יוכלו לבסס קווים חדשים לארה"ב.

הורדת הדירוג העמידה את ישראל בשורה אחת עם מדינות עולם שלישי דוגמת טנזניה שדירוג בטיחות הטיסה שלה עומד אף הוא על 2.

הנפגעת העיקרית מהורדת הדירוג היא חברת אל על הטסה לארה"ב ואף הפעילה הסכמי קוד שייר עם חברות אמריקניות לטיסות פנים ארציות ביבשת.

עם קבלת ההודעה על הורדת הדירוג הודיעה אל על כי היא שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל צעד נגד האחראים במשרד התחבורה לצעד שנקטו האמריקנים.

באחרונה פנה חה"כ דני דנון למבקר המדינה בבקשה שיבדוק את ההזנחה רבת השנים שהביאה להורדת דירוג הבטיחות של ישראל, והיום, כאמור הודיע המבקר כי הוא מכין דו"ח מקיף בנושא.