"שעת כדור הארץ": בירושלים, תל-אביב, באר-שבע, חיפה, דימונה וכפר-סבא כיבו הערב את האור

אירועי יום כדור הארץ בישראל נערכו תחת הכותרת "יש כדורים שלא משחקים איתם, מצטרפים למאבק בהתחממות הגלובלית" - החל מהשעה 20:00 הוחשכו משרדים ובתים פרטיים ב-6 הערים

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

חושך למען הדורות הבאים: אזרחי ישראל מכבים בשעה זו את האורות בהדרגה לציון "יום כדור הארץ הבינלאומי". בשש ערים בישראל מכבים את האור: הראשונה לעשות הייתה תל אביב, ובעקבותיה עשו זאת ירושלים, חיפה, באר שבע, דימונה, וכפר סבא - בפער של עשר דקות זו מזו. בירושלים כיבו האורות בשעה 20.10, בחיפה בשעה 20.20, בדימונה ובבאר שבע בשעה 20.30 ובכפר סבא בשעה 20:40.

אירועי יום כדור הארץ בישראל נערכים תחת הכותרת "יש כדורים שלא משחקים איתם, מצטרפים למאבק בהתחממות הגלובלית". זאת במסגרת ההזדהות הבינלאומית עם המאבק להצלת כדור הארץ ולשמירתו. בערים רבות ברחבי הארץ יכבו את האורות במוסדות הציבוריים למשך שעה אחת, וגם הציבור נקרא לעשות זאת.

כחלק מן היום הסביבתי התקיים בתל אביב מבצע ניקוי חופים, בירושלים נערך הפנינג ירוק ובחיפה חותמים על אמנה לשמירה על כדור הארץ. נשיא המדינה שמעון פרס התכבד בהחשכת התאורה מעל חומות העיר העתיקה בירושלים.

שעת כדור הארץ הוא פרויקט בינלאומי המתקיים ב-550 ערים בכל רחבי העולם, ומטרתו להגביר את המודעות החברתית להתחממות כדור הארץ בתחום החינוך, התרבות והקהילה.

במסעדות: נורות אאוט, נרות אין

בכל אחת מהערים הוחשכה 10% מתאורת הרחובות וכן מתחמים ובניינים המסמלים את העיר. בתל אביב הוחשכה כיכר רבין, בניין משרדי הממשלה, קומפלקס בנייני עזריאלי, בתי המלון בעיר וכן כל התיאטראות.

בחיפה הוחשכו 10% מתאורת הרחובות, הגנים הבהאיים והמגדל של אוניברסיטת חיפה - שהוסמכה השנה כקמפוס ירוק. בירושלים הוחשכו 10% מתאורת הרחובות, חומות העיר והכנסת. בבאר שבע הוחשכו 10% מתאורת הרחובות, בית המשפט והגשרים. עוד הוחשכו בערים אלה הברים טהמסעדות שהגישו ארוחות לאור נרות, עשרות מגדלי מגורים ומשרדים, מתקנים צבאיים, מוסדות תרבות ומוסדות ציבור.

שיאו של האירוע התקיים בכיכר רבין בתל אביב. האירוע נפתח בספירה לאחור עד לכיבוי האורות בכל רחבי העיר בדיוק בשעה 20.00. בשעה זו בדיוק עלו לבמה הזמר אסף אבידן ולהקת הבלקן ביט בוקס עם הסולן תומר יוסף. ההופעה מתקיימת על אנרגיה שמופקת משמן ממוחזר של טיגון כדורי פלאפל ומדיווש של רוכבי אופניים שמפדלים במתחם מיוחד שהוקם לצידי הבמה.

בשנה שעברה למעלה מחצי מיליון בתים כיבו את האורות בדיוק בשעה 20.00 בעיר תל אביב, והשנה, על פי הערכות המארגנים, צפויים לכבות אורות במעל שני מיליון בתים ברחבי הארץ.

חברת החשמל עוקבת

בחברת החשמל נשלמו הערב ההכנות לקראת "שעת כדור הארץ". בחברה לא מודאגים מהעובדה שבשעה אחת ידליקו בחזרה אזרחים רבים את האורות, אבל נערכים גם לאפשרות הזו. "איננו דואגים מהערב, היות ומדובר בכיבוי אורות בלבד", אמרו הערב בחברת חשמל.

עם זאת, אנשי החברה עוקבים בדריכות אחר כיבוי האורות ההדרגתי. על מנת להתכונן להערב, דאגו בחברת החשמל ביחד עם המארגנים שכיבוי האורות ייעשה באופן הדרגתי, על מנת שהמערכת המרכזית תוכל לקבל את כיבוי האורות ו"לעכל" אותו.

זאת לאחר שבחברת החשמל הזהירו מפני כיבוי אורות המוני. לדבריהם, שינוי קיצוני בעלייה או בירידה של צריכת החשמל עלול לסכן את היכולת לספק חשמל. עם זאת, הדגישו הערב כי "החברה ערוכה לכל תקלה אפשרית".