האחים יוני ומיקי שסטוביץ יחליטו בקרוב מי מביניהם ירכוש את חלקו של אחיו בחברה

ההערכה בשוק היא כי יוני הוא שירכוש את חלקו של מיקי, בשל הדומיננטיות שלו בתחום הכספים ובתחומי הליבה של החברה ; כיום יוני מנהל את תחום הטואלטיקה בשסטוביץ, ואילו מיקי מנהל את תחום הקוסמטיקה

הקץ לחילוקי הדעות הבין האחים שסטוביץ? האחים יוני ומיקי שסטוביץ מקיימים תהליך התמחרות (במב"י) על החברה, שבסופו אחד האחים ירכוש את חלקו של השני.

ההערכה בשוק היא כי יוני הוא זה שירכוש את חלקו של מיקי שסטוביץ, בשל הדומיננטיות שלו בתחום הכספים ובתחומי הליבה של החברה. יוני מנהל את תחום הטואלטיקה בשסטוביץ, ואילו מיקי מנהל את תחום הקוסמטיקה.

יצויין כי הסכם דומה כבר נערך בין השניים לפני כשנתיים, כאשר כבר אז יוני היה אמור לרכוש את חלקו של מיקי בחברה, ואולם בסופו של דבר ההסכם לא יצא אל הפועל.

חברת שסטוביץ נוסדה על-ידי שמעון שסטוביץ, אביהם של מיקי ויוני, ב-1954.

החברה היא יבואנית ומשווקת של מותגים רבים בתחומי הטואליקה והקוסמטיקה, ויש לה גם מותגים בתחום המזון. בשיא עמד מחזור מכירותיה של החברה על כמיליארד שקל, ולפי הערכות המחזור הכספי הנוכחי עומד על 700 מיליון שקל בשנה בלבד.

לאורך מרבית השנים, עיקר פעילות החברה נבעה מהמותגים ג'ילט קולגייט ופלמוליב - מותגים שהיו מקור ההכנסה העיקרי של החברה ומרכז הרווח העיקרי. מותגים אלה העניקו לחברה גם את הכוח הגדול שלהם מול הקמעונאים. עם השנים איבדה החברה חלק מהמותגים, כאשר בשנת 2007 איבדה את ג'ילט - שהיה המותג המרכזי של החברה והאחראי לכרבע מהכנסותיה. מותג בולט נוסף שאיבדה החברה הוא לנקום.

איבוד המותג ג'ילט הוא גם חלק מתהליך ארוך מעט יותר שבו חל שינוי מהותי במשקל של כל אחד מתחומי פעילותה העיקריים של החברה. תחום הקוסמטיקה, שלפי הערכות היה הפסדי לאורך השנים, הפך ב-3 השנים האחרונות למרכז הרווח של החברה.

מיקי שסטוביץ מוכר כאיש העולם הגדול, אדם פרזנטטיבי במיוחד, שהצליח לפתח קשרים בינלאומיים ולקבל את הזיכיון למותגים בינלאומיים בתחום הקוסמטיקה. מותגים בולטים של החברה בתחום הם דקלאור, קריטה, רבלון, סיסלי, איסי מיאקי וכן איב סאן לורן, שאותו החברה עומדת לאבד בקרוב בעקבות רכישת החברה-האם על-ידי לוריאל העולמית.

אם בעיית התקשורת בין האחים תביא להיפרדות שבסופה ימכור מיקי את חלקו בחברה - יצטרך יוני לעשות מאמץ מיוחד כדי לשמור על זכיינויות מותגי הקוסמטיקה, שהיו בנויים עד היום על הקשרים האישיים שיצר מיקי.