"יש לי הקלטה של נציגי אג"ח ד' מאיימים עליי בפירוק החברה"

אברהם גורביץ', אחיו של בעל השליטה בארזים וסגן יו"ר החברה, חשף היום את הדברים באסיפת מחזיקי אג"ח ב' ו-ג' ; "לא רואים עצמנו חדלי פירעון. אנו רוצים ומתכוונים לשלם לכולם עד התשלום האחרון"

"נציגי אג"ח ד' הם מפרקי חברות. הקלטתי אותם מאיימים עלינו בפירוק ארזים", כך חשף היום אברהם גורביץ', סגן יו"ר ארזים , באסיפת מחזיקי האג"ח מסדרות ב' ו-ג' של החברה. נזכיר, שבשבוע שעבר הוגשה בבית המשפט המרצת פתיחה נגד הנאמן של אג"ח ד', הרמטיק נאמנות, בגין דרישת מחזיקי האג"ח לכנס אסיפה על מנת להגיע עם הנהלת החברה להסדר חוב.

אברהם גורביץ', שהוא אחיו של בעל השליטה בארזים, מאיר גורביץ', ביקש להרגיע את המשקיעים ואמר כי "אין חשש מהותי שלא נוכל להחזיר את הכסף, לכן הגשנו תביעה. אנו לא רואים את עצמנו חדלי פירעון. אולי בשנת 2015, אם לא יחול שינוי בכלכלה, תתעורר בעיה. אך עוד לפני כן, יהיה לנו עודף ב-2013".

"אנו רוצים ומתכוונים לשלם לכולם עד התשלום האחרון", אמר עוד. "אנו עובדים היום בלי ביטוח בחברה, ואני לא רוצה לקחת על אחריותי מהלכים כמו הסדר חוב, שהחברה אולי לא תוכל תשלם בגללם".

חברת הנדל"ן נסחרת היום לפי שווי של 50 מיליון שקל בלבד, לעומת שווי שוק של 1.1 מיליארד שקל בשיאה. חשיפתה הגבוהה למשבר הנדל"ן בבריטניה הובילה להרעה חריפה בפעילות החברה, וארזים סיימה את 2008 בהפסד של 671 מיליון שקל וגירעון של 314 מיליון שקל בהון העצמי. לחברה התחייבויות בגובה 3 מיליארד שקל, מתוכן חוב של כ-360 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

גורביץ' הוסיף היום לשדר אופטימיות, ואמר כי "אנו נמצאים בים סוער, אבל בשבועות האחרונים נדמה שיש שינוי. הוא סיפר למחזיקי האג"ח על פרויקט בגרמניה שרשום כ'אפס' בספרים ושהושקעו בו 180 מיליון אירו על ידי היזם, כך שיש שם הזדמנות לאפסייד. השליטה בפרויקט הגיעה לידי ארזים, שהיא אינה חברה יזמית, לאחר שהלווים לא עמדו בתנאי ההלוואה.

היועץ המשפטי של ארזים, עו"ד רונן ציטבר, הוסיף בעניין זה וסיפר כי "הפרויקט בגרמניה הוא בונוס. ההלוואה נפרעה במלואה כולל הריבית, אך לא במועדה, וכל 94% ממניות חברת הפרויקט עברו לארזים. מדובר במרכז קונגרסים, מלון וחניון בעיר בון. ההלוואה לפרויקט הייתה בגובה של 10 מיליון אירו, ומנהלים אותו הבנק והעיריה".

"תנו לעבוד בשקט"

גורביץ' הוסיף וחשף את אופי ההתנהלות מול נציגות אג"ח ד' של החברה, וסיפר: "הם רוצים לפרק את החברה. אבל אני אמרתי להם 'לא יקום ולא יהיה מתווה כזה של הסדר חוב בדרך של המרת חוב למניות. אנו רוצים לעבוד בשקט, מבלי להתנגח עם רו"ח גבי טרבלסי ועו"ד עופר שפירא (נציגי אג"ח ד', א.ש.) כל שני וחמישי".

ובעוד הנציגות של אג"ח ד' מציגה קו מיליטנטי מול אזורים, נציגות מחזיקי האג"ח ב' ו-ג' החליטה ללכת לקראת החברה, ולהקל עליה את ההתנהלות מול הבנקים המלווים באנגליה וגרמניה. בנציגות האג"ח יושבים עמיחי בומבך מחברת מנורה מבטחים ובוריס שיינדמן ממגדל שוקי הון.