רק לאחר התערבותו של עופר עיני: הושג הסכם בחברת החשמל - העיצומים יופסקו החל מיום ראשון

המזכירות הארצית של העובדים תתכנס ביום ראשון במטרה לאשר את ההסכם במסגרתו יחודש המו"מ עם הממשלה ; תמורה הסכימה ההנהלה להקפיא את יישום "מצפן" ; כמו כן, לא תהיה פגיעה בשכר העובדים ויבוטלו הליכים משמעתיים נגד בכירי הוועד

עובדי חברת החשמל יפסיקו החל מיום ראשון הקרוב את העיצומים בחברה בהם נקטו בחודש וחצי האחרונים, כך סוכם אמש (ה') בתום פגישה נוספת בין מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, לראשי הוועד, היו"ר מיקו צרפתי ויו"ר הוועד הצפוני, יעקב דבידה.

בתמורה להפסקת העיצומים, הסכימה ההנהלה להקפיא את יישום תוכנית ההתייעלות "מצפן", זאת לאחר שקודם לכן דרש לסקר להותיר מספר שינויים ארגוניים על כנם, כולל הכפפת שני אגפים (מערכות מידע וארגון בטיחות) ללשכת המנכ"ל.

כמו כן, סוכם כי לא תהיה פגיעה בשכר העובדים שנקטו בעיצומים, ויבוטל ההליך המשמעתי נגד מספר בכירים בוועד שהיו מעורבים בארגון העיצומים.

ההסכם בין הצדדים הושג רק לאחר התערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ולאחר שקודם לכן התקשה צרפתי להעביר את הסכם הפשרה עם לסקר בישיבת המזכירות הארצית של העובדים. ככל הנראה, המזכירות הארצית תתכנס שוב ביום א' בבוקר על מנת לאשר רשמית את ההסכם ואת הפסקת העיצומים.

עיני, שנכנס לעובי הקורה בכל הקשור לסכסוך שארך כ-40 יום, והסב נזק רב לחברת החשמל, התחייב ללוות באופן אישי את השיחות ולדאוג שההסכמות אליהן יגיעו יהיו מקובלות ויתבצעו על ידי כל הצדדים.

בכירים בארגון העובדים מעריכים כי ההסכם יאושר, "מאחר והמנכ"ל הסכים לחזור מרוב הצעדים החד צדדיים ליישום "מצפן" אין מניעה שלא לאשר את ההסכם. המאבק שאיליו יצאנו היה נגד יישום "מצפן" והמטרות שלו הושגו במלואן".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", במסגרת ההסכם תוכנית "מצפן" תמוזג בתוכנית הרפורמה הממשלתית במשק החשמל הכוללת את פיצול חברת החשמל והפרטתה החלקית.

כחלק מההסכם ההנהלה, הוועד ומשרדי האוצר והתשתיות, יחזרו למו"מ על יישום הרפורמה מהנקודה בה הופסק לפני למעלה משנה מתוך כוונה להגיע להסכם עקרונות עד לחודש אוגוסט 2009.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מוטי פרידמן, ברך על הדרך החדשה אליה יוצאת חברת החשמל, ואמר, שהגיעה העת להסדיר את משק החשמל של ישראל כך שיוכל לעמוד באתגרים החשובים שעומדים לפניו.

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אמר, שהסיכום אליו הגיעו הצדדים והעובדה שכל הצדדים מוכנים לשבת לשולחן הדיונים, הוא הישג גדול. "משק החשמל של ישראל צריך להתפתח ולהתאים את עצמו לעשורים הבאים. אני רואה בסיכום הזדמנות היסטורית. זו הפעם הראשונה שכל הגורמים המעורבים מחליטים על פרק זמן מוסכם שבו יגיעו לכדי פתרון חילוקי הדעות ולהבנות, שלאחריהן יהיה משק החשמל של ישראל מחוזק וחברת החשמל תוכל לפעול להשגת היעדים והאתגרים שעומדים בפניה. העיסוק הציבורי התדיר בסכסוכים בתוך חברת החשמל הזיקו למעמדה ולשמה, כמו גם למצבה הכלכלי של החברה ואני מקווה, שבנושא זה תרד חברת החשמל מסדר היום לפחות לעשר השנים הבאות", אמר המנכ"ל.