הגזירות: מס על שימוש בסלולרי מהעבודה, מס על זכייה בהגרלות מ-5,000 ש', ביטול פטור ממע"מ ללינות והשכרת רכב לתיירים; האוצר: "לא יהיה מס אינטרנט"

(עדכון) - שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "אפעל להורדת הגזירות בתיירות" ; האוצר החליט להתייחס רשמית למתיחה המועברת במיילים לפיה שליחת מייל תעלה 15 אגורות, קובץ מצורף למייל יעלה 9 אגורות, גלישה תעלה 11 אגורות למגה-בייט והודעת מסר מיידי תעלה 7 אגורות ; האוצר: "אין ולא היתה כוונה לגבות מס על שירותי אינטרנט מכל סוג"

משרד האוצר החליט ליישם את הבטחתו שלפיה מספר פטורים ממס, המגיעים להיקף שנתי של 39.2 מיליארד שקל, יבוטלו. עם זאת, מדובר בפטורים לא משמעותיים, כאשר הפטורים הכבדים, כגון הפטור ממע''מ על פירות וירקות, הפטור על קרנות השתלמות ופטור על מע''מ באילת, נותרו על כנם.

הבוקר (א') דווח בתוכנית "מה בוער" בגלי צה''ל כי האוצר מתכוון להטיל מס על שימוש בטלפונים סלולריים ממקומות עבודה. על פי תחשיבי האוצר קיימים כיום כ-2 מיליון מכשירים אשר פטורים ממס, כאשר לא כלל השיחות שיוצאות מהם מיועדות לצרכי עבודה. לפי תחשיב האוצר, ביטול הפטור הזה אמור להניב כ-200 מיליון שקל בשנה. עוד צויין כי המס המקסימלי בשווי השימוש יגיע ל-70 שקל.

עוד הוחלט להכניס בחוק ההסדרים את ביטול הפטור ממס על הגרלות וזכיות. כיום, זוכים עד 50 אלף שקל פטורים מתשלום מס על הזכייה. באוצר טוענים כבר זמן מה כי מדובר בהטבה מיותרת והחליטו כי רף הזכייה שתהיה מחוייבת בתשלום מס יירד ל-5,000 שקל בלבד. צעד זה אמור להניב 100 מיליון שקל בלבד.

עוד דווח בגלי צה"ל על ביטול פטור ממס הכנסה לספורטאים ועיתונאים זרים. כיום, המס השולי המקסימלי על אוכלוסייה זו עומד על 25% בלבד לעומת שיעור של 46% בקרב שאר האוכלוסיה. היוזמה כרוכה בהשוואת השיעורים. ביצוע ההחלטה יחסוך למשק אך ורק 20 מיליון שקל בשנה.

עוד הוחלט לבטל את הפטור לתיירים בתשלום מע''מ על לינה והשכרת רכב. מהלך זה צפוי להביא את רוב החיסכון למשק: חצי מיליארד שקל. תוכנית ביטול הפטורים נמנעת מלגעת בנקודות המעוותות באמת במערכת המס הישראלית. נזכיר כי השנה צפוי גירעון חסר תקדים שמאיים להגיע לכ-40 מיליארד שקל, וביטול הפטורים הללו צפוי להניב לקופת המדינה 1 מיליארד שקל בלבד.

שר התיירות תוקף: "ביטול הפטור לא משרת האינטרס של המדינה"

בהקשר זה אמר ל"גלובס" שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "ביטול הפטור לא משרת את האינטרס של מדינת ישראל, במיוחד על רקע הפגיעה הקשה בענף כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי. ענף התיירות הוא מחולל צמיחה מהיר, יעיל ומוכח, ובמסגרת הדיונים של התוכנית הרב שנתית לתיירות ודיוני התקציב בשבועות הקרובים, בכוונתי לפעול להורדת הנושא מעל סדר היום".

נזכיר כי היום הוצאת סעיף זה מהחבילה - פירושו הותרת החבילה ריקה מתוכן.

בנימין נתניהו יובל שטייניץ / צלם: פלאש 90

"לא יהיה מס אינטרנט"

מסתבר שבמשרד האוצר נבהלים מכל ייחוס העלאת מס כלשהי לשר החדש ולפיכך הוציאו הודעה בהתייחס למייל שעובר בשרשרת ונראה די משולל היגיון.

במייל השרשרת נכתב כי שר האוצר מכין תוכנית בכדי לממן את הממשלה הרחבה ואת המדיניות הבטחונית והפיננסית החדשה. התוכנית היא להטיל מס על האינטרנט.

במסגרת השמועות המופרכות נכתב כי מייל יעלה 15 אגורות, קובץ מצורף למייל יעלה 9 אגורות, גלישה תעלה 11 אגורות למגה-בייט והודעת מסר מיידי תעלה 7 אגורות.

"לגל שמועות המופץ ברשת האינטרנט, מודיעים במשרד האוצר ורשות המסים באופן חד משמעי כי אין ולא היתה כל כוונה לגבות מס כלשהוא על שירותי אינטרנט מכל סוג שהוא", נמסר מהאוצר.