סטימצקי מחפשת מנוע צמיחה חדש: חתמה על שיתוף-פעולה עם רשת צמצם

במסגרת שיתוף-הפעולה, בו הושקעו 6 מיליון שקל, תציב סטימצקי עמדות מיוחדות בסניפים שיאפשרו ללקוחות להפיק ספר דיגיטלי בעיצוב אישי ; כמו כן תציע סטימצקי מגוון שירותים וציוד נלווה בתחום הצילום

רשת סטימצקי ממשיכה באיתור מנועי צמיחה חדשים. היום (א') הכריזה הרשת על שיתוף-פעולה עם רשת צמצם תחת הכותרת "סטימצקי Digital", במסגרתו תציב סטימצקי עמדות מיוחדות בסניפים שיאפשרו ללקוחות להפיק ספר דיגיטלי בעיצוב אישי בתוך דקות ספורות. היקף השקעה במיזם יעמוד על 6 מיליון שקל, כאשר מיליון שקל מתוכם יופנו לפרסום.

בנוסף, במסגרת זו גם מציעה סטימצקי מגוון שירותים וציוד נלווה בתחום הצילום, לרבות פיתוח והדפסת תמונות, פריקת תמונות מכל מדיה אפשרית, מסגרות, מצלמות ומגוון גאדג'טים ומוצרי לייף סטייל ייחודיים.

רשת סטימצקי מונה היום 149 חנויות ברשת סטימצקי ו-22 חנויות ברשת צליל. במהלך השנה החולפת סגרה הרשת את הסניפים באופקים, בקניון ארנה, בסימול אשדוד ובהבימה תל-אביב. כמו כן, סגרה הרשת את חנות הילדים בקניון הזהב בראשון-לציון במטרה להעתיק אותה לנמל תל-אביב. במקביל, הרשת נמצאת בתהליך פתיחה של 5 סניפים חדשים בנתיבות, G כפר-סבא, אסותא רמת-החייל, סימה סיטי וביתן אהרון.

בנוסף, במהלך 2008 פתחה סטימצקי 132 נקודות מכירה קטנות ברשת חנויות הנוחות מנטה וברשת המשביר לצרכן. על פניו לא נראה כי הפריסה הרחבה הביאה לשינוי משמעותי במכירות הרשת. "כשאת מתחילה לעבוד עם עסק כמו מנטה, לוקח זמן עד שמתרוממים. ההצלחה כרוכה בצורך לשים את המוצרים הנכונים. החודשים הראשונים היו חודשי לימוד", אומרת מנכ"לית סטימצקי, איריס בראל.

לדבריה, הרשת רשמה ב-2008 גידול כולל של 14.5% במכירות, המשקף גידול של 9% במכירות חנויות זהות. את עיקר הצמיחה רשמה הרשת במכירות המוסיקה (30%). בסך-הכל היוו מכירות ה-NON BOOKS כ-15% מכלל המכירות.

"סטימצקי מכרה מוסיקה עוד קודם לכן, אבל לרוב מאחורי הדלפקים. השילוב עם צליל היה שילוב מנצח", אומרת בראל.

בהתייחס להאטה במשק אומרת בראל: "מרגישים שיש פחות אנשים בקניונים. ינואר היה חודש פחות טוב, פברואר היה סביר, ומארס היה פיצוץ. אין ספק שירידה מתמשכת בקניונים תביא לירידה מתמשכת גם במכירות. זו גם הסיבה שאנחנו משיקים רכב מכירות מיוחד שנפתח ליריד ספרים מוזלים. תמהיל המוצרים החדש ביריד המוזלים יעזור לנו לעבור את 2009, שאף אחד לא יודע כיצד היא תיראה".