מייקל וייס יעזוב את ניהול קריקס; יוחלף על-ידי מנכ"ל זמני

המחליף: מייקל טרנוק, בעבר סגן נשיא בכיר למימון בחטיבה האמריקנית של פייזר, אשר משמש היום כדירקטור בקריקס ; וייס אמר בעבר: "אם לא היינו עומדים בדברינו, היו מעיפים גם אותי אחרי הכישלון בניסוי"

חברת קריקס הודיעה במהלך סוף השבוע על פרישת יו"ר ומנכ"ל החברה, מייקל וייס. הוא יוחלף באופן זמני על-ידי מייקל טרנוק, בעבר סגן נשיא בכיר למימון בחטיבה האמריקנית של פייזר, אשר משמש היום כדירקטור בקריקס. בעקבות ההודעה עלתה מניית קריקס ב-5.4%, והיא נסחרת לפי שווי של 11 מיליון דולר ברשימה המשנית של הנאסד"ק.

הדיווח של החברה לעיתונות היה לקוני בצורה חריגה. לא נמסרו פרטים לגבי החילופים ולא נאמרו מילות פרידה ותודה לווייס, כפי שמקובל. כיוון שמדובר במנכ"ל זמני והחילופים הם מיידיים, ההערכה היא כי וייס עוזב בעקבות חוסר ההצלחה של החברה להתאושש משמעותית מניסוי יעילות מתקדם (שלב III), שלא הצליח בתרופה לטיפול במחלת כליות.

הכישלון בניסוי התרחש רק כמה חודשים לפני פרוץ המשבר ושילוב הנסיבות, הקשה על החברה להתרומם על רגליה ולהתקדם משמעותית באחת המולקולות הנותרות שלה, הטיפול לחולי כליות הסובלים מרמות מוגברות של אשלגן, שנמצא בשלב השני של הניסויים, וטיפול לסרטן, הנמצא במספר ניסויים קטנים בבני אדם.

בראיון שנערך עימו בינואר האחרון, הודיע וייס על כוונתו להקים קרן גידור בהיקף של מאות מיליוני דולרים שתפעל בתחום הביומד. כמו-כן, אמר אז וייס כי "המשקיעים (של קריקס - ג.ו) ידעו מהם הסיכונים. ניהלנו את הניסויים בצורה הכי טובה שאפשר.

"הרבה אנשים עשו הרבה כסף בדרך, והם ישמחו להצטרף גם לסיבוב הבא. אפילו המשקיעים של קריקס אמרו לי שהם מוכנים לבוא לעוד סיבוב בקריקס. אם לא היינו עומדים בדברינו או לא מתנהלים בשקיפות, ברור שבעקבות הכישלון, היו מעיפים גם אותי".