קרייזלר הגיעה להסכמות עם ארגוני העובדים ותלויה בחתימת הסכם עם פיאט בכדי להימנע מפשיטת-רגל

פיאט צפויה לקבל 20% מקרייזלר, בתמורה לטכנולוגיה שתעביר לקרייזלר לייצור ופיתוח של כלי רכב קטנים וחסכוניים ; קרייזלר חייבת גם להגיע להסדר חוב עם הנושים שלה, להם היא חייבת 6.9 מיליארד דולר

קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בארה"ב שעומדת לפני פשיטת רגל ממשיכה את מאבק ההישרדות שלה כשחתמה אתמול על שני הסכמים נפרדים עם ארגון העובדים בענף הרכב האמריקני ועם ארגון העובדים בענף הרכב בקנדה.

שני הצעדים האחרונים מקדמים את קרייזלר אל עבר סיוע של 6 מיליארד דולר שהובטח לה על ידי הממשל האמריקני שהתנה את הסיוע בהסכם מחודש עם הבנקים וקרנות הגידור, להם חייבת קרייזלר כ-6.9 מיליארד דולר ובנוסף, נדרשת החברה למיזוג עם יצרנית הרכב האיטלקית, פיאט .

העסקה המתרקמת בין פיאט לקרייזלר אמורה לתת לפיאט החזקה של 20% בקרייזלר תמורת הזכות להשתמש בטכנולוגיות שלה לייצור כלי רכב קטנים וחסכוניים.

קרייזלר ממשיכה לתפקד בזכות הלוואה של 4 מיליארד דולר מהממשל האמריקני כשבחודש הקרוב היא צפויה למשוך הלוואת גישור נוספת בסכום של כ-500 מיליארד דולר בכדי לא לפשוט רגל.

במשך שבועות היה נראה כי פשיטת רגל של החברה היא בלתי נמנעת, אך כעת, בצוות המשימה המיוחד של הנשיא ברק אובמה לחילוץ תעשיית הרכב בארה"ב יש נימה של אופטימיות בהנחה כי ההסכם עם העובדים יעודדו את הנושים ואת פיאט להתקדם עם קרייזלר לקראת הסכמות.

גורמים המקורבים למשא ומתן בין שתי חברות הרכב, אמרו כי הדבר היחיד שמונע מפיאט לחתום על העסקה הוא הסדר החוב עם הנושים של החברה שטרם נחתם.

בארגוני העובדים לא פירסמו את ההסכמות עם קרייזלר אך הגדירו אותם כוויתורים כואבים שביצעו העובדים במטרה לתת לחברה סיכוי להשתקם ולהימנע מפשיטת רגל. התאריך האחרון שבו החברה מחוייבת להשלים את ההסכמות בכדי להימנע מפשיטת רגל נקבע לסוף החודש ב-30 באפריל.