U-Bank מקבוצת הבינלאומי פרסם היום (ב') את מדד המחירים לצרכן האמיד לחודש מארס. המדד, הכולל 200 אלף משקי בית בישראל, המהווים 8.5% מהאוכלוסייה, משקף את כוח הקנייה של שכבת האמידים בישראל.
המדד עלה במארס ב-0.2%, לעומת עלייה של 0.5% במדד המחירים הכללי לצרכן. מתחילת השנה ירד מדד האמידים ב-0.6% לעומת ירידה של 0.1% בלבד במדד הכללי.
מסקר שערך U-Bank לפני כחצי שנה עלה כי 52% מכלל הציבור ו-46% מקרב ציבור האמידים העריכו שמחירי הדיור צפויים לעלות, לעומת 11% מכלל הציבור ו-18% מקרב האמידים שהעריכו שמחירי הדיור ירדו.
אולם בסקר עדכני יותר מתברר כי המגמה התהפכה: 47% מכלל הציבור ו-60% מציבור האמידים צופים שמחירי הדיור דווקא יירדו, לעומת 18% מכלל הציבור ו-7% מקרב האמידים הסבורים שהמחירים יעלו.
עוד מורים ממצאי הסקר על-כך שלרבע מציבור האמידים יש נכס נוסף לנכס בו הם מתגוררים, לעומת כעשירית מכלל הציבור המחזיקים בנכס נדל"ן נוסף.
הגדרת ציבור האמידים של U-Bank מתייחסת לציבור המחזיק בנכסים פיננסיים פנויים של 0.5-1.5 מיליון שקל.
עוד עולה מהנתונים שאסף הבנק, באמצעות גיאוקרטוגרפיה, כי ל-41% מציבור האמידים אין משכנתא כלל לעומת 37% מכלל הציבור להם אין משכנתא. 8% מציבור האמידים גרים בשכירות, לעומת 12% מכלל הציבור הגרים בשכירות. הבדלים אלה יוצרים את הבדלי הצריכה בסעיף הדיור בין כלל הציבור לבין ציבור האמידים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.