דייויד בקהאם הספורטאי האמיד בבריטניה - עם הון מוערך של 125 מיליון ליש"ט

כך עולה מדירוג העשירים השנתי של "הסאנדיי טיימס", שאליו נכנסו 9 נציגים מהספורט המוטורי, 9 כדורגלנים ושחקן גולף אחד ; וגם: עד כמה הצטמק הונם של אנשי העסקים המחזיקים במועדוני כדורגל בממלכה?

דייויד בקהאם הוא הספורטאי האמיד ביותר בבריטניה. כך עולה מרשימת העשירים השנתית של "הסאנדיי טיימס", שמדרגת את האנשים בעלי ההון הגדול ביותר בממלכה. קשר מילאן מוערך ב-125 מיליון ליש"ט, מה שמעמיד אותו במקום ה-426 בדירוג הכולל.

המתאגרף לשעבר לנוקס לואיס במקום השני מבין הספורטאים או העוסקים בתחום הספורט (600 בדירוג הכולל), עם שווי מוערך ב-90 מיליון ליש"ט. אחרי לואיס, מופיעים ברשימה 7 נציגים מהספורט המוטורי, כאשר במקום ה-3 (דירוג כולל 694) ממקום אדי אירווין, נהג הפורמולה 1 לשעבר. בסך הכל מורכבת הרשימה מ-9 נציגים של הספורט המוטורי, 9 כדורגלנים ושחקן גולף אחד.

הכדורגלן היחיד מלבד בקהאם שנכנס לדירוג העשירים הכללי בשנה שעברה ונמצא שם גם הפעם הוא מייקל אואן. חלוץ ניוקאסל מוערך ב-40 מיליון ליש"ט. כדורגלנים חדשים ברשימה: וויין רוני ממנצ'סטר יונייטד (מקום 11 מבין העוסקים בספורט, 35 מיליון ליש"ט); סול קמפבל מפורטסמות' (12, 33 מיליון ליש"ט); רובי פאולר שכיום משחק בליגה האוסטרלית (14, 31 מיליון ליש"ט); ריו פרדיננד וראיין גיגס ממנצ'סטר יונייטד (15, 30 מיליון ליש"ט).

מבין מאמני הכדורגל, מאמן הנבחרת האנגלית פאביו קאפלו מדורג 15 עם 30 מיליון ליש"ט, ומקדים אותו אלן שירר, שמאמן את ניוקאסל ומוערך ב-32 מיליון ליש"ט (מקום 13 מבין אנשי הספורט).

בעלי הבית נפגעו מהמיתון

בגזרת האנשים ששולטים על המועדונים באנגליה, נראה כי המשבר הכלכלי נותן חזק את אותותיו. לפי רשימת "הסאנדיי טיימס", הונו של אלישר אוסמאנוב האוזבקי, המחזיק ב-25% מארסנל, הצטמק מ-5.7 מיליארד ליש"ט ל-1.5 מיליארד ליש"ט.

רומן אברמוביץ', הבעלים של צ'לסי, איבד 40% מהונו שכיום עומד על כ-7 מיליארד ליש"ט. מייק אשלי, הבעלים של ניוקאסל, איבד מחצית מכספו וכיום הוא מוערך ב-1.4 מיליארד ליש"ט.