גלגל הצלה מהאינטרנט? עלייה של 10.5% במבקרים באתרי העיתונים ברשת

ב-3 החודשים הראשונים של 2009 עמד הממוצע החודשי של מבקרים ייחודיים באתרי עיתונים באינטרנט על 73.3 מיליון ; מדובר במספר המבקרים הגבוה ביותר באתרי העיתונים מאז 2004

ב-3 החודשים הראשונים של השנה עמד הממוצע החודשי של מבקרים ייחודיים באתרי עיתונים באינטרנט על 73.3 מיליון - זינוק של 10.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני נילסן אונליין.

מספר הדפים הנצפים עלה ב-13% והגיע ל-3.5 מיליארד בחודש. לטענת התאחדות העיתונים של אמריקה (NAA), שביצעה את ניתוח הנתונים, מדובר בשני הנתונים הגבוהים ביותר מאז 2004.

נתוני נילסן הם חיזוק נוסף לשורת נתונים שמצביעים על גידול במספר הגולשים באתרי העיתונים המקוונים, וזאת בעוד המו"לים מתקשים לגבש מודל מקוון שישמש מקור הכנסה חלופי לפרינט.

המיתון כבר נכנס לשנתו השנייה, ורבות ממו"ליות העיתונים מדווחות על נסיגה בהכנסות מפרסום מודעות מקוונות לאחר שנים של צמיחה. למרות זאת דיווחה NAA כי הנתונים הם איתות חיובי לגבי עתיד העיתונים, ואף מוכיחים כי העיתונים משחקים תפקיד באספקת מידע לציבור.

"נתונים אלה מספקים ראיה נוספת לכך שהאמריקנים ממשיכים לסמוך על מותג העיתון המהימן כספק דיווחים חדשותיים ומידע מדויקים גם בדפוס וגם באינטרנט", נאמר בהודעת נשיא הארגון.