מרצה בכירה בקולומביה בביקור בארץ: "חשוב מאוד שכל מנהיג יגלה מי הוא ואיזה סוג מנהל הוא"

קארין בלוק העבירה סדנת מנהיגות לתכנית של האקזקיוטיב MBA באוניברסיטה העברית ; במסגרת הסדנא, היא הרכיבה פרופיל מנהיגותי לכל אחד מהסטודנטים ואבחנה את הטיפוסים השונים של המנהלים על-פי ההערכה העצמית שלהם

קארין בלוק, מרצה בכירה לפסיכולוגיה מאוניברסיטת קולומביה בארצות הברית, הגיעה השבוע לארץ כדי להעביר סדנת מנהיגות לתכנית של האקזקיוטיב MBA באוניברסיטה העברית.

במסגרת הסדנא, בלוק הרכיבה פרופיל מנהיגותי לכל אחד מהסטודנטים ואבחנה את הטיפוסים השונים של המנהלים על-פי ההערכה העצמית שלהם. "מטרת הסדנא היא לגלות איזה סוג של מנהל אתה", מסבירה בלוק ומוסיפה "אם כל המנהיגים והמנהלים יידעו מה הם אוהבים לעשות ומה לא, זה יעזור להם מאוד בניהול, כי יש נטייה להימנע מלעשות מה שלא אוהבים. לכן חשוב מאוד שכל אחד יגלה מי הוא ואיזה סוג מנהל הוא".

בתחילת הסדנא מילאו הסטודנטים את מבחן האישיות המפורסם MBTI (Myers Briggs Type Indicator), הכלי הבינלאומי הנפוץ ביותר לבדיקת פרמטרים מסוימים באישיות, כאשר כל שנה 5 מיליון אנשים משתמשים בו בעולם. "אין נכון או לא נכון בתשובות של מבחן האישיות, הרי כל אחד חושב ופועל בדרך שונה", מדגישה בלוק.

המבחן מורכב מארבעה שלבים - בשלב הראשון בודקים איך המנהל משיג את האנרגיה שלו, מעצמו או מאנשים אחרים; בשלב השני בודקים איך המנהל רואה את העולם, בתמונה גדולה או צעד אחר צעד, הכוונה היא האם מנהל אוהב שיש לו הרבה מידע או מעט מידע; בשלב השלישי בודקים האם המנהל אוהב לחשוב על פי לוגיקה ועל פי עובדות, או האם המנהל מקבל החלטות על פי הרגשה וכל העובדות בעולם לא יצליחו לשכנע אותו אחרת; בשלב הרביעי בודקים כיצד המנהל אוהב לעשות את העבודה שלו, בצורה מהירה בלי לחשוב יותר מדי, או לאט יותר עם לחשוב יותר מדי.

על בסיס ארבעת הפרמטרים קיבלו הסטודנטים הערכות שונות, כאשר יש 16 אישיות שונות.

לדברי בלוק, לאחר השתתפות בסדנא כזאת, המודעות העצמית של המנהלים עולה, הם עושים עבודה הרבה יותר טובה והם לומדים הרבה על עצמם. עוד טוענת בלוק כי הסדנא מקנה למנהל כלים המאפשרים לו להקשיב ולהנחות אנשים אחרים, ובכלל לייעל את העבודה.

ניראון חשאי, המנהל האקדמי של תוכנית האקזקיוטיב MBA באוניברסיטה העברית, מסר: "ראינו חשיבות להקנות לסטודנטים את הכלים להפוך למנהיגים העסקיים הטובים ביותר. כדי לעשות זאת, הגענו למסקנה שאנשים שהם מנהלים צריכים להכיר את התכונות הרעות והטובות ביותר על מנת להיות אפקטיביים בהתנהלות, ולכן בחרנו את כלי הסימולציה מהמובילים בעולם יחד עם מרצה מובילה מקולומביה".