לברון משגע את אוהיו

ה"ספורט ביזנס ג'ורנל" מדווח על עלייה של 116% בצפייה בטלוויזיה במשחקיה של קליבלנד קבאלירס העונה ברשת המקומית; בסך הכל נרשמה עלייה של 8% בנתוני הצפייה ב-NBA בתחנות המקומיות

לפעמים קשה לאמוד את ההייפ סביב ה-NBA בארצות הברית, בעיקר בגלל שקבוצות יוצרות עניין בדרך כלל רק בסביבתן הקרובה. משחקים מעניינים ככל שיהיו בין קבוצות מהחוף המערבי, לא תמיד מעניניים את תושבי ניו יורק, ולהיפך. הבאזז הגדול סביב הקבוצות נמצא בדרך כלל בערים עצמן. לפי ההגדרה הזאת, מתברר שההצלחה של לברון ג'יימס וקליבלנד קבאלירס העונה לא השאירה את תושבי אוהיו אדישים.

ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" מדווח כי נתוני הצפייה בטלוויזיה של האוכלוסייה בקליבלנד וסביבותיה במשחקי הקאבס עלו ב-116% בהשוואה לעונה שעברה. הרייטינג הממוצע שהשיגה הרשת המקומית FS Ohio, ששידרה 70 משחקים של הקאבס (65 שודרו בטכנולוגיית HD) בעונה הסדירה, עומד על 8.76% למשחק - נתון המשקף 134 אלף בתי אב. זהו אחוז הצפייה הגדול ביותר של אוכלוסיה מקומית, מאז נתוני הצפייה שנרשמו בשיקגו בעונת 1997/98 - העונה האחרונה בה שיחק מייקל ג'ורדן בקבוצה, שעמדו על 8.9%. העלייה בנתוני הצפייה של הקאבס סייעה לליגה לרשום עלייה של 8% בנתוני הצפייה במשחקים העונה ששודרו בתחנות המקומיות.

סן אנטוניו ספרס, שמשודרת באפיק המקומי Fox Sports Southwest, רושמת רייטינג ממוצע של 6.71% (שמהווים 55 אלף בתי אב), והיא מדורגת אחרי קליבלנד מבחינת עניין על פי שידור בתחנות אזוריות. הקבוצה שזוכה לאחוז הרייטינג הנמוך ביותר בתחנות המקומיות היא לוס אנג'לס קליפרס, עם רייטינג ממוצע של 0.51% בערוץ Prime Ticket שמשקף נתון של 29 אלף בתי אב בלבד.

מבחינת כמות צופים, הלייקרס היא הקבוצה הכי נצפית בערוצים המקומיים - 250 אלף בתי אב בממוצע למשחק בערוץ Fox Sports West, נתון המהווה 4.4% ריייטינג בלוס אנג'לס וסביבותיה. הקבוצה האומללה ביותר מבחינת נתונים כמותיים של האוכלוסיה המקומית היא שארלוט בובקאטס, שבמשחקיה צפו העונה 6,000 איש בממוצע למשחק. בוסטון סלטיקס רשמה אחרי עונת האליפות ההיסטורית עלייה קלה ברשת המקומית CSN New England, ל-3.5%, ובסך הכל צופים במשחקיה 85 אלף בתי אב בממוצע.

יש לציין שלנתוני הצפייה בתחנות המקומיות יש משמעות גדולה מבחינת הקבוצות. זאת מאחר שלהבדיל מהסכמי השידור הגלובליים של הליגה עם התחנות הארציות - הקבוצות מקבלות את כל ההכנסות לכיסן עבור מכירת הזכויות של משחקיהן לתחנות המקומיות. נתח ההכנסות ממכירת זכויות השידור לתחנות המקומיות עשוי להגיע במקרים מסויימים (תלוי בגודל שוק הטלוויזיה) ליותר מ-20 מיליון דולר בעונה. כך למשל החוזה של הקבאלירס שווה 25 מיליון דולר בעונה - כפול מההסכם הקודם.