5 נציגות ישראליות בין 50 חברות המים המבטיחות של ארטמיס

החברות הישראליות בדירוג: Emefcy, אקווה-פיור, צ'קלייט, פרו-וול ולסיכו-קלינטק ; בנוסף, מופיעות גם החברות אקווריוס וביו-פטרול-קלין, שמבוססות על ידע ישראלי

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חמישה סטארט-אפים ישראלים מדורגים ברשימת 50 חברות טכנולוגיות המים המבטיחות בעולם, שערכה חברת המחקר The Artemis Project מסן-פרנסיסקו.

הדירוג התבסס על מחקר שביצעה ועדת מומחים בלתי תלויים, אשר דירגה את החברות בהסתמך על הפרמטרים הבאים: חדשנות טכנולוגית, קניין רוחני (IP), איכות הצוות ופוטנציאל השוק.

חברת Emefcy מקיסריה דורגה רביעית ברשימה. החברה מפתחת מערכות ביו-אלקטרו-כימיות, אשר ממירות שפכים לחשמל ירוק תוך כדי טיהור השפכים, ומנסה בכך לפצח ניסיונות מדעיים ממושכים בעולם שעד כה לא צלחו. את Emefcy הקימו בסוף 2007 איתן לוי ורונן שכטר, מייסדי AqWise, ובין משקיעיה נמנית קרן ההון-סיכון יזראל קלינטק ונצ'רס.

החברה הישראלית הבאה ברשימה היא AquaPure מקבוצת לודן הבורסאית, שדורגה שביעית. החברה מפתחת מערכות לטיפול במים ושפכים ללא צורך בכימיקלים (באמצעות פולסים חשמליים).

CheckLight מקבוצת ווייטווטר של אורי יוגב וחנה גרטלר, מדורגת במקום ה-21 ברשימת ארטמיס. החברה משווקת מערכות מבוססות חיידקים פולטי-אור לאבחון איכות מים ואיתור הרעלות. החברה שוקדת גם על הדור השני של המוצר, שעתיד לספק בנוסף ליכולת ההתרעה בזמן אמת, גם יכולות שידור אלחוטי מאתרים מרוחקים ישירות למרכזי הבקרה.

חברת ProWell Technologies מפארק רותם, שמשווקת מערכות מבוססות הלם גזים לפיתוח וטיוב בארות, מדורגת במקום ה-36; ו-Lesico CleanTec מחולון, אשר משווקת מערכות לאיוד מואץ של שפכים, נמצאת במקום ה-48 בדירוג.

בנוסף לחברות הישראליות, מופיעות ברשימה של ארטמיס גם החברות אקווריוס וביו-פטרול-קלין, שמבוססות על ידע ישראלי.