המרוויחות משפעת החזירים: מניות חב' ביוטה זינקו ב-690%

מניות חברת Pure ביוסיינס מזנקות בכ-55% ; על פי האתר של ביוטה, נמכרה התרופה ברבעון הראשון בתמורה ל-462 מיליון דולר, שהניבו לחברה תמלוגים בסך של 32 מיליון דולר

מניותיהן של חברות הנישה המתמחות בפיתוח חיסונים מזנקות הערב (ב') בוול סטריט על רקע החדשות על התפשטות שפעת החזירים. מדד מגזר התרופות הנסחר ב-AMEX ( סימול: DRG ) עולה בכ-2% בניגוד למגמה בשוק וכך גם המדד על מגזר מניות הביוטכנולוגיה (סימול: BTK) שעולה ב-1.5%.

מניית חברת ביוטה (סימול: BTAHY) הנסחרת ברשימת הפינק שיט מובילה את העליות בזינוק פראי של 690% (!!!) למחיר של 4.85 דולר לעומת מחיר פתיחה של 61 סנט. החברה שבסיסה באוסטרליה מקבלת תמלוגים על תרופה מובילה כנגד שפעת, Relenza המשווקת על ידי גלקסו סמית' קליין. על פי האתר של ביוטה, נמכרה התרופה ברבעון הראשון בתמורה ל-462 מיליון דולר, שהניבו לחברה תמלוגים בסך של 32 מיליון דולר. ביוטה ציינה כי הממשלה הבריטית הזמינה לאחרונה היקף "משמעותי" של התרופה כחלק מצעדי הזהירות בהן היא נוקטת כנגד התפרצות מגיפות.

מניות חברת Pure ביוסיינס (סימול: PURE) מזנקות בכ-55%. החברה מייצרת חיסון בשם Puregreen24 אשר היא אומרת כי הוא אפקטיבי לצורך לחימה בנגיף ה-N1H1, או בשמו העממי שפעת החזירים.

עוד מניות שרושמות זינוק של 30% ויותר חברות כגון Generex Biotechnology (סימול: GNBT), חברת Biocryst (סימול: BCRX), חברת Novavax (סימול: NVAX) וחברת Hemispherx (סימול: HEB) חברות נוספות בתחום רושמות עליות של מעל ל-10%.

רבות מהחברות הללו לקחו חלק גם בפיתוחי התרופות כנגד שפעת העופות המכונה בטרמינולוגיה הרפואית H5N1, אשר אחריה עוקבות רשויות הרפואה בעולם במהלך השנים האחרונות כמחלה שעלולה להתפרץ כמגפה.

בין החברות הגדולות יותר בולטות לחיוב מניותיהן של מפתחת התרופות האנטי ויראליות Gilead (סימול: GILD), מניית Roche ומניית גקלסו סמית' קליין.

מנגד מחירי החוזים העתידיים על מוצרי חזיר כגון HOG ו-Pork Bellies נופלים הערב בבורסת החוזים העתידיים בשיקגו על רקע ההערכות כי הביקוש לחזיר ומוצריו ירד על רקע התפשטות המחלה מבעלי חיים לבני אדם ברחבי העולם, כאשר במקסיקו עלה מספר המתים מהמחלה ל-150 איש. ומדינות רבות הפסיקו את יבוא החזיר ממקסיקו.

מחיר החוזה העתידי על HOG ליוני ירד את הירידה היומית המירבית של 3 סנט לחוזה שבמחיר הנוכחי מהווים 4.2% ל-68.65 סנט לפאונד. החוזה ליולי על Pork-belly המיועד לייצור בייקון נפל בסיום המסחר ב-2.85 סנט או 3.4% ל-80.95 סנט לפאונד לאחר שמוקדם יותר גם הוא הגיע ללימיט ירידה של 3 סנט.