ברוש ועיני דרשו - וביום חמישי יתנהל סבב פגישות מואץ בין הפורום המשולש לגורמים מקצועיים

נציגי המעסיקים וההסתדרות אינם מרוצים מהתנהלות האוצר, ולכן העבירו לשטייניץ מסר שבעקבותיו הוחלט על סבב הפגישות כדי להגיע להסכמות ; ברוש ל"גלובס": "על חלק מהסעיפים לא אוותר"

אי שביעות רצון מהתנהלות האוצר בקרב המעסיקים והסתדרות העובדים הביאה לכך שהפורום המשולש ייפגש במסגרת צוותי עבודה מקצועיים ביום חמישי הקרוב. מיד לאחר חג העצמאות, יתנהל סבב פגישות מואץ בין שר האוצר יובל שטייניץ, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני, לגורמים מקצועיים שונים.

נזכיר, כי ביום חמישי הציגו רה"מ נתניהו והשר שטייניץ את התוכנית הכלכלית שזכתה לשם "בלימה ותנופה", למרות שעל-פי הסיכומים תוכנית כלכלית הייתה אמורה להיבנות בשיתוף עם נציגי העובדים והמעסיקים במסגרת השולחן העגול. התוכנית כוללת אמנם גם מרכיבים שמקובלים הן על ההסתדרות והן על המעסיקים (הרחבת האשראי ועידוד היצוא, בלימת האבטלה וקידום התעסוקה), אולם החשש בקרבם הוא מפני הפרטים, שהם החלק הגורלי, והם שיעוגנו במסגרת חוק ההסדרים ומאוחר יותר במסגרת חוק התקציב.

משום כך העבירו ברוש ועיני מסר לשטייניץ והוסכם כי יום חמישי יוקדש לפגישות כדי לדון בפרטים ולהגיע להסכמות.

ברוש אמר ל"גלובס": "בכוונתי לדרוש ולא לוותר על כמה סעיפים מכריעים. אני דורש פישוט בהליכים הנוגעים למתן הלוואות למפעלים בינוניים. נכון להיום חולקו הלוואות בפחות מ-100 מיליון שקל מתוך קרן של 1.3 מיליארד שקל, בגלל פרוצדורה ארוכה ומייגעת. לכן, הכרחי פישוט ההליכים, ובין היתר הפקדת כספים בכל המערכת הבנקאית ולא רק בשניים-שלוש בנקים, בעיקר קטנים, כפי שזה היום.

"דבר שני, צריך להפעיל מייד תוכנית ביטוח סיכוני סחר חוץ ליצואנים גם לטווח קצר וגם לטווח ארוך, לאור העובדה שמכסות הביטוח צומצמו בחודשים האחרונים בצורה דרסטית, אפילו ב-30%-40% מה שמונע ביצוע עסקאות יצוא. בכוונתי לדרוש את הרחבת חוק העדפת תוצרת הארץ בקניות ממפעלים בפריפריה לכל הגופים הציבוריים שסמוכים על שולחן הממשלה, כמו הרשויות המקומיות, מרכז השלטון המקומי, הנמלים והרכבות. את החוק מקיים היום רק משרד הביטחון.

"אדרוש מיליארד שקל לטובת חוק עידוד השקעות הון, מה שיאפשר הוצאה לפועל של תוכניות שנמצאות כרגע על שולחן מרכז ההשקעות של התמ"ת שיוכלו לייצר 10,000 מקומות עבודה חדשים. אני גם אדרוש הגדלה של מיליארד שקל בתקציב המדען הראשי של התמ"ת, תקציב שימנף השקעה נוספת של 3 מיליארד מכספי התעשיינים ואותם 4 מיליארד שקל שיושקעו במו"פ יסייעו לחידוש התנופה בשנים הבאות".

ברוש הדגיש כי מדובר בסעיפים שלא יוותר בעניינם.