מכתב לדירקטוריון

אנחנו מצטרפים לדירקטוריון כשהתיק נמצא במצב מעולה ורואים במשימת שימור ההישגים והמשך ההעפלה על הר התשואות אתגר מרתק

לחברי הדירקטוריון שלום,

אנחנו שמחים להצטרף אל צוות החשיבה של קניון המניות וננסה ככל יכולתנו לעזור לטייב את תהליך קבלת ההחלטות של הדירקטוריון באמצעות תורת הידע הנשענת על הפסיכולוגיה של הפרט, הקבוצה, והטיות קוגניטיביות שאותה פיתחנו במהלך השנים האחרונות.

רוברט רובין, מי שהיה שר האוצר האמריקאי ומבכירי וול סטריט טוען שהחלטות יש לשפוט לא רק על פי התוצאה אלא על פי הדרך בה הן התקבלו. בחינת התהליך בו מתקבלות ההחלטות, ניתוח הקונפליקטים המובנים בין ניהול סיכון וסיכוי וההבנה השלמה של מניעי כל החלטה הם יסוד הכרחי לניקוי "רעשים", מסיחים ושאר גורמים מפריעים העלולים למנוע קבלת החלטה מיטבית.

בנג'מין גרהאם, מייסד תורת השקעות הערך, אמר שהבעיה המרכזית של המשקיע ואפילו האויב הגדול שלו הוא המשקיע עצמו!! אנחנו מסכימים עם הקביעה וסבורים שגם המשקיעים מכירים בעובדה זאת.

במה התורה שלנו יכולה לעזור לתיק הקניון? איך אפשר לשדרג את ההחלטות?

אנחנו נתמקד ב"אוייב הגדול של המשקיע", ננתח עם זיו ועם הדירקטוריון את המניעים להחלטותיו, ננסה לנטרל את המרכיבים הרגשיים ולשפר את הטיפול בהשקעות כושלות כמאמרו של ג'ורג' סורוס "אני טועה באותה תדירות כמו אחרים, אולם אני מודה בכך קודם".

בנוסף, ננסה לנתח ולהבין, כשיתאפשר, כיצד מתקבלות החלטות אצל החברות הכלולות בתיק הקניון בעזרת שימוש במידע המגיע מהחברות וממקורות אחרים ובאמצעות שימוש במודלים פסיכולוגים והתנהגותיים ואת המשמעות של איכות קבלת ההחלטות על כדאיות ההשקעה באותן חברות.

נפעל לפתח כלי מדידה ונרחיב את מימדי החשיבה של תהליך קבלת ההחלטות הקונספטואלי של הקניון. בנוסף, טור הקניון עוסק בעיקר במניות שנקנו או נמכרו על פי שיקול הדעת של הנהלת הקניון. אולם שיקול הדעת הופעל גם ביחס למניות שלא נכנסו לתיק ועליו לא ניתן מידע למרות שהוא עשוי לעניין את הקוראים ולהאיר טוב יותר את שיקולי ההשקעה. בגישה הקונספטואלית לפעמים צריך להסתכל על הרקע בשביל להבחין בתמונה וגם בכך ננסה לסייע לדירקטוריון.

אנחנו מצטרפים לדירקטוריון כשהתיק נמצא במצב מעולה ורואים במשימת שימור ההישגים והמשך ההעפלה על הר התשואות אתגר מרתק.

אלי אברמוביץ ודיוויד סלומון