האיחוד האירופי מציע ליצור שוק סחר בזכויות פליטה במדינות מתפתחות

מדינות פחות מפותחות יוכלו להציב מגבלות פליטה לתעשיות כמו ייצור פלדה או חשמל, ולנסות להחטיא אותן ; אם יצליחו, יהיה באפשרותן למכור זכויות פליטה למדינות מפותחות, שזקוקות להן על מנת לעמוד במגבלות הנוקשות שלהן

האיחוד האירופי מציע - יצירת שוק חדש לסחר במזהמים במדינות מתפתחות, דוגמת סין והודו, כדי לתת להן תמריצים כלכליים להפחתת גזי חממה, להם מיוחסת ההתחממות הגלובלית.

מדינות פחות מפותחות יוכלו להציב מגבלות פליטה לתעשיות כמו ייצור פלדה או חשמל, ולנסות להחטיא אותן. אם יצליחו, יהיה באפשרותן למכור זכויות פליטה למדינות מפותחות, שזקוקות להן על מנת לעמוד במגבלות הנוקשות שלהן.

"מנגנון שכזה יניב הכנסות למדינות המתפתחות באמצעות מכירת הזכויות", מסר האיחוד אתמול (שבת), באתר האינטרנט של ועדת המסגרת של האו"ם לשינויי אקלים (UNFCCC). "לא יוטל עונש באם המדינות לא יגיעו לסף הפליטה שהציבו".

האיחוד, ביתה של המערכת הגדולה בעולם לסחר בזכויות פליטה, הציע את התוכנית כחלק מאמנה סביבתית חדשה, עליה שואפות 192 מדינות להסכים בוועידת קופנהגן בדצמבר הקרוב, ואשר תחליף את פרוטוקול קיוטו, שיפוג ב-2012.

במסגרת פרוטוקול קיוטו, למדינות מתפתחות אין מגבלות פליטה, ולכן מדינות מתועשות חוששות לאבד לטובתן את התחרותיות. המדינות המתפתחות רוצות להותיר את המצב הקיים על כנו באמנה החדשה.