עובדי מס הכנסה פותחים בעיצומים: מאיימים שלא ליישם את רפורמות המיסוי של נתניהו

זאת בעקבות אי-קיום הנחייתו של אולמרט בדבר הקצאת 40 מיליון שקל לעובדים ; יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב: "הגיעו מים עד נפש, והעובדים לא ירשו שיוליכו אותם שולל"

עובדי מס הכנסה יוצאים למאבק בעקבות אי-קיום הנחייתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בדבר הקצאת 40 מיליון שקל לעובדים. העובדים מאיימים להפסיק החל מיום שני הקרוב את גביית המסים הישירים ולחדול ממתן שירותים, לרבות אי-יישום הרפורמה עליה הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

על-פי החלטת ועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, בראשות טלחום פרידלוב, החל מהשבוע הבא יינקטו מספר צעדים: יפורק מוקד פיצויים לנפגעי מבצע עופרת יצוקה בדרום; לא ייקלטו דו"חות לשנת 2008 שמוגשים בימים אלה לפקידי השומה; לא יבוצעו החזרי מס לנישומים בגין כספים שנגבו ביתר בשנים קודמות; לא יינתנו אישורי ניכוי מס במקור ותיאומי מס לחברות, עצמאיים ושכירים; לא יינתנו אישורים לביצוע העברות כספים לחו"ל; ולא יינתנו אישורים בגין עסקאות מקרקעין כגון העברת בעלות.

העובדים מאיימים בהחרפת הצעדים עד להשבתה כללית של מערכת גביית המס הישיר.

לדברי פרידלוב, ההחלטה על הצעדים התקבלה בלב כבד אולם, לדבריו, "הגיעו מים עד נפש, והעובדים לא ירשו שיוליכו אותם שולל". פרידלוב טוען כי הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, לא מקיים את הנחייתו של אולמרט בדבר הקצאת 40 מיליון שקל לצורך שילוב עובדי הרשות במאבק בפשע המאורגן.

על-פי התחייבותו של אולמרט, הוא הנחה את כל הנוגעים בדבר להשלים את המשא-ומתן עם ועדי רשות המסים באמצעות ההסתדרות, ולהסדיר לאלתר את הירתמותם של כלל עובדי הרשות למאבק בפשע המאורגן.

"חיכינו לממשלה החדשה, נתנו זמן לכולם, ציפינו שהממונה על השכר יבצע את ההוראות, אולם לצערי עד לרגע זה גם הניסיונות שלנו להיפגש איתו נענו בשלילה", אמר פרידלוב.

"יתרה מזאת, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, נכנסו לעובי הקורה כדי להביא לסיום הסכסוך, אך לצערנו גם הם לא הצליחו לשכנע את הממונה וסגנו לבצע את מה שנדרש מהם על בסיס הסיכום ברוח מכתב ראש הממשלה אליהם. לא נותר לנו אלא להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על זכויות עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין".

לדברי פרידלוב, "אם שר האוצר לא יפעל במהירות, לא נטפל בכל הרפורמות עליהן הכריז ראש הממשלה לפני כמה ימים. על הממשלה לזכור כי כל הרפורמות והשינויים במס - ובראשם סגירת הגרעון העצום שנוצר בקופת הממשלה והמטלות שהונחתו עלינו - לא ייצאו לפועל אם לא יישבו איתנו. לא ניתן לממונה על השכר לתעתע בנו בצורה בלתי הגיונית".

באגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין עובדים כיום כ-2,800 עובדים. בעשור האחרון פרשו יותר מ-50% מהעובדים. לדברי פרידלוב, בכדי לסגור את הגירעון בתקציב המדינה שעומד על 40 מיליארד שקל ולהגביר את הגבייה, נדרשים לפחות 1,000 עובדים נוספים למערכת.