סוף הראלי? מרבית היועצים צופים תיקון קרוב בשוק המניות: סקר יועצי ההשקעות הנבחרים של "גלובס" ומיטב

למרות העלייה המרשימה במדדים המובילים - 26% במדד ת"א-100 ו-29% במדד ה-S&P500 - את הרושם הקשה שהותיר המשבר הפיננסי על אנשי עולם ההשקעות הוא כנראה מתקשה לבטל

עלייה של כ-30% השלים שוק המניות האמריקני במהלך השבועות האחרונים, מאז השפל אותו קבע ב-3 במארס. תחילתו של הראלי הביאה עימה אופטימיות מסוימת לשוק, אך גם הרבה הססנות באשר לטיבה. טובי הכלכלנים מיהרו לציין כי זהו ראלי דובים נוסף וכי אין מנוס מחזרה למתווה של ירידות בהמשך הדרך. למרות האזהרה הזו וסממנים נוספים שמצביעים על החולשה בכלכלה הגלובלית, וגם שפעת חזירים אחת, השווקים ממשיכים בינתיים להתעלם מהדעה הרווחת וגם השבוע ממשיכים את הראלי.

למרות העלייה המרשימה במדדים המובילים - 26% במדד ת"א-100 ו-29% במדד ה-S&P500 - את הרושם הקשה שהותיר המשבר הפיננסי על אנשי עולם ההשקעות הוא כנראה מתקשה לבטל. אחד הסממנים הבולטים ביותר לפסימיות השורה כיום בשוק הוא ההסכמה הגורפת בקרב יועצי ההשקעות באשר לעתיד השווקים בטווח הקרוב.

סקר היועצים של גלובס ובית ההשקעות מיטב, שבוצע בערב החג, מלמד כי היועצים מעריכים ברובם (57%), כי השוק מיצה את הראלי הנוכחי וכי הוא צפוי לעבור תיקון מסוים כלפי מטה. 27% מהיועצים מעריכים, כי השוק אמנם סיים את מהלך העליות החד שלו, אך הוא אינו צפוי לחזור לרמות נמוכות כבעבר וכי הוא ידשדש סביב הרמות הנוכחיות בטווח הקצר. מתוך כלל היועצים שהשתתפו בסקר, רק 16% מאמינים כי הראלי האחרון מסמן את יציאת השווקים מהמשבר וכי הם עברו לשלב השוק השורי במחזור הכלכלי.

אם ניתן להסיק מתוצאות הסקר על קבלת ההחלטות של יועצי ההשקעות בבנקים בימים אלו, הרי שהן מלמדות כי ציבור היועצים מעדיף להתבצר היום ברובו באפיקים דפנסיביים מתוך חשש מהעתיד לבוא ביום בו תשתנה המגמה.