מערכת הפניקס של הסטארט-אפ אקסנה מתעוררת לחיים עם הגב של EMC

החברה, שמפתחת מערכת לשחזור מידע לאחר אסונות, הודיעה על זמינות המערכת מתוצרתה והוסיפה פירוט על ההתאמה של המוצר למערכת של ענקית האחסון

יום העצמאות היה חג כפול מבחינת חברת הסטארט-אפ Axxana. החברה, שמפתחת מערכת המיועדת לתחום שחזור המידע לאחר אסונות (DRP), הודיעה פורמאלית על הזמינות של מערכת הפניקס מתוצרתה וכן הוסיפה פירוט על ההתאמה של המוצר למערכת האחסון של חברת EMC. ההודעה הזו מסכמת חודש מוצלח עבור הסטארט-אפ, שהספיק בשבועות האחרונים לזכות בתחרות ה-Cool Vendors של גרטנר, ולהשלים גיוס בהיקף של כ-4 מיליון דולר.

מערכת הפניקס של אקסנה פועלת בתחום ה-EDR (הקלטת נתונים בארגון), תת-תחום בעולם ה-DRP. שם התת-תחום מזכיר את ה-FDR - הקופסה השחורה במטוסים, ולא בכדי. הפתרון של החברה הוא אכן מעין קופסה שחורה שאמורה להיות חסינה פיזית כנגד אסונות, וכן לשדר בזמן אמת את הנתונים על תדרים אלחוטיים לאתרי גיבוי חיצוניים מרוחקים, כך שיישמרו. אקסנה קבעה כבר בתחילת דרכה, כי היא מתכננת לשתף פעולה עם כל חברת אחסון שתוכל, והראשונה, לפחות באופן רשמי, היא EMC.

מערכת הפניקס פותחה במקביל לפיתוח ממשק מול מערכת ה-Recover Point, של חברת קאשיה, שהפכה לחלק המרכזי במרכז הפיתוח הישראלי של EMC לאחר רכישתה ב-2006 תמורת 153 מיליון דולר.

המוצר של קאשיה מספק מעין ממשק תוכנה שמעביר את זרם הנתונים לקופסאות האחסון. היתרון בעבודה עם הממשק של קאשיה הוא הפיכת ההבדלים בין מערכות האחסון מתוצרת היצרנים השונים לשקופים עבור המערכת של אקסנה. החיסרון הוא, כמובן, התלות במוצר של EMC, כל עוד לא פותח ממשק מול מערכת מקבילה של ענקיות האחסון המתחרות.

גם הסכם בשיווק

לדברי אלי אפרת, מייסד ומנכ"ל אקסנה, כרגע שיתוף הפעולה בין שתי החברות הוא ברמת המוצר והפיתוח. על-פי הערכות, שיתוף הפעולה יגלוש גם לצד השיווקי ו-EMC אף תמכור את מוצרי אקסנה כמוצר משלים.

בשולי הסיפור מתחבאת אירוניה קטנה, מאחר שאחד המשקיעים המרכזיים באקסנה הוא גורו האחסון, משה ינאי, אשר עבר לפני כשנה ליבמ והתבטא לאחרונה בחריפות כנגד EMC, מעסיקתו לשעבר.