חלוץ על עופרת יצוקה: "מעזה המשיכו לירות - מלבנון לא"

בראיון בלעדי לחדשות 2 שישודר במלואו בחדשות סוף השבוע, הוא אומר: "בניגוד למה שקרה בלבנון, בעזה יש סימן שאלה גדול על עיתוי הפסקת הלחימה", וגם מודה: "רצינו להתנקש בנסראללה - ולא מצאנו אותו"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

דן חלוץ מדבר. מי שהיה רמטכ"ל מלחמת לבנון השנייה, והפך אולי לאחד הסמלים הגדולים של הכישלון הישראלי במלחמה, אומר כמעט שלוש שנים אחריה - שהיא הרבה יותר מוצלחת מאשר התדמית שנוצרה לה.

חלוץ מדבר ראשונה מאז עופרת יצוקה, אומר את דעתו על המלחמה בעזה, מתייחס גם לכוונה לחסל את נסראללה, ואפילו לא שולל אפשרות שיילך לפוליטיקה.

"סימן שאלה על העיתוי שבו הפסקנו את הלחימה בעזה"

"אני לא רוצה לשפוט את עופרת יצוקה", אומר חלוץ. הצבא עשה את כל מה שעשה על פי מצוות הדרג המדיני. אבל העובדה שיום אחרי שהכרזנו על סיום עופרת יצוקה המשיכו לירות רקטות אגב, בניגוד למה שקרה בלבנון שמה סימן שאלה על העיתוי שבו הפסקנו את הלחימה בעזה".

הרמטכ"ל לשעבר חלוץ חזר והדגיש את ההישג המשמעותי, מבחינתו, של המלחמה בקיץ 2006: "לאחר סיומה של מלחמת לבנון לא נורתה אף רקטה מצד חזבאללה לכיוונה של ישראל".

"רצינו לחסל את נסראללה - אבל לא מצאנו אותו"

בתשובה לשאלה אם לקחי מלחמת לבנון נלמדו ויושמו בפועל בלחימה בעזה, השיב הרמטכ"ל לשעבר כי "בעזה היו הרבה יותר פלזמות, וטוב שהיו יותר פלזמות".

חלוץ נשאל האם ישראל ניסתה להתנקש בחייו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, ועל כך השיב בכנות יוצאת דופן: "ניסינו להגיע אליו, אבל לא מצאנו אותו".