המסחר בנפט השלים עלייה שבועית של 3.2% ל-53.2 דולר לחבית

רק היום טיפסו החוזים העתידיים ב-4.1% ; ובינתיים: רווחיה של שברון צנחו ב-64% ל-1.84 מיליארד דולר - והחמיצו את ממוצע ציפיות האנליסטים

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש יוני בבורסת הסחורות בניו-יורק ננעלו ב-53.2 דולר לחבית - עליה יומית של 2.08 דולר, השקולה ל-4.1%. זהו יום המסחר השלישי בחוזים העתידיים בו ננעל המסחר בעליות, והשבוע השני בו מציגים החוזים העתידיים עלייה שבועית, לאחר שסיכמו את השבוע בעליה של 3.2%. זאת, על רקע ציפיות שהמיתון העולמי יגבר על החששות מפני גידול מתמיד ועודף ברמות המלאי של הזהב השחור.

חברת הנפט האמריקנית שברון פרסמה היום את דו"חותיה הכספיים הרבעוניים, מהם עולה כי הרווח הנקי שלה צנח לעומת הרבעון המקביל אשתקד ב-64% ל-1.84 מיליארד דולר, 92 סנט למניה. ההכנסות צנחו ב-46% ל-35 מיליארד דולר. בניכוי מכירת פעילות הפצה של הזהב השחור בניגריה ובברזיל, היה עומד הרווח הנקי על 71 סנט למניה - נמוך מהתחזיות ל-82 סנט. בשורת ההכנסות ציפו האנליסטים ל-21.14 מיליארד דולר בממוצע.

עוד בזירת מניות האנרגיה, באתר המשקיעים האמריקני Seeking Alpha ("מחפשים אחר התשואה העודפת", בתרגום חופשי) ממליץ היום (ו') ג'ון ליקטה, אסטרטג השקעות ראשי בבלו פניקס (אין קשר לחברה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק תחת שם דומה) על מניית אלון USA . "כ-14% מההכנסות שלה מגיעות מאספלט, ואני חושב שהם יהנו מתוכנית התמריצים של ברק אובמה", הוא אומר - ומציין כי המניה הציגה תשואה עודפת שנה אחרונה ביחס למניות אחרות בענף - כמו ואלרו , למשל.

ונקנח בדלק US , שתחנוך מחדש את בית הזיקוק שנפגע בשריפה בטיילר, טקסס, ב-5 במאי.