בנק ישראל האריך לבנק לאומי את ההיתר להחזיק במניות חברת הביטוח מגדל

ההארכה הנוכחית - לעוד 4 חודשים ; ההצעה לתיקון חוק הבנקאות שתאפשר ללאומי לא למכור את מניותיו במגדל עברה את ועדת השרים לחקיקה ; ובינתיים: עזריאלי רוכש את מניות סרברוס בבנק לאומי תמורת 736 מיליון שקל

בנק לאומי מתקדם לביטול הצורך למכור את מניותיו בחברת הביטוח מגדל . המפקח על הבנקים רוני חזקיהו האריך ביום חמישי בארבעה חודשים, עד ה-30 באוגוסט, את ההיתר שניתן ללאומי להחזיק במגדל. מקורבים לתהליך אמרו, כי בנק ישראל יאריך ההיתר ככל הנדרש עד להשלמת החקיקה.

במקביל התקדמה החקיקה שתאפשר ללאומי להחזיק במגדל ללא מגבלות חוקיות. ועדת השרים לחקיקה אישרה בשבוע שעבר את ההצעה של משרד האוצר לתיקון חוק הבנקאות. מנוסח טיוטת החוק שהגיע לידי "גלובס" עולה, כי סעיף 24 א', הקובע כי בנק לא יחזיק ביותר מקונגלומרט (תאגיד החזקה ריאלי) אחד, ישונה - כך שחברת ביטוח תוגדר כפועלת בענף משק אחד, הלא הוא ענף הביטוח. זאת, ללא תלות בהשקעותיה הפיננסיות הפאסיביות בתאגידים אחרים.

מאחר וקונגלומרט מוגדר כגוף הפועל בשלושה ענפי משק, מוציאה ההגדרה החדשה את חברות הביטוח באופן גורף מהגדרת קונגלומרט ומאפשרת ללאומי להמשיך להחזיק במגדל. לאומי בניהולה של גליה מאור מחזיק כיום ב-9.85% ממניות מגדל.

לאומילאומי