התאחדות התעשיינים: "המשבר בתעשייה רחוק מסיום - כ-18% מהחברות בתחום מתכננות הפחתות שכר בקרוב"

63% מהחברות לא הפחיתו את ההפרשות לקרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים בשיעור זהה לזה של הורדת השכר ו-59% מהחברות לא הפחיתו את ההפרשות לקרנות ההשתלמות וקופות הגמל

"המשבר בתעשייה רחוק מסיום. כ-18% מחברות התעשייה מתכננות לבצע הפחתות שכר בחודשים הקרובים". כך מסר רן טוטנאור, יו"ר ועדת העבודה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברת טוטנאור, בהסתמכו על סקר שערכה התאחדות התעשיינים בנושא השינויים במדיניות השכר והעסקה בתעשייה לנוכח המשבר הכלכלי.

מהסקר שערכה התאחדות התעשיינים, מתברר כי עיקר ההפחתה צפויה להתבצע בדרג הניהולי, כאשר שיעור הורדת השכר המתוכנן עולה ככל שמדובר בעובדים בכירים יותר.

כ-18% מהחברות מתכננות להפחית שכר בדרג הניהולי הבכיר, בקרב 8% מהן מדובר בהפחתת שכר נוספת לדרג זה. שיעור ההפחתה הממוצע המתוכנן עומד על 10%.

כ-17% מחברות התעשייה מתכננות להפחית שכר בקרב מנהלי הביניים, כאשר אצל 3% מהם מדובר בהפחתת שכר נוספת לדרג זה. שיעור ההפחתה המתוכנן עומד על כ-9.5%.

עוד עולה מהסקר, כי 10% מהחברות מתכננות להפחית שכר בקרב יתר העובדים, כאשר ב-2% מהחברות מדובר בהפחתת שכר נוספת, שיעור ההפחתה המתוכנן עומד על כ-7.5%.

עוד מתברר, כי בשל המשבר הכלכלי נאלצו כבר כשליש מחברות התעשייה להפחית שכר - עיקר ההפחתה בוצעה בדרג הניהולי הבכיר ועמדה על כ-10% בממוצע.

24% מהחברות הפחיתו שכר בקרב מנהלי הביניים, שיעור ההפחתה הממוצע עמד על כ-8.5%. 16% מהחברות הפחיתו שכר בקרב יתר העובדים בשיעור ממוצע של כ-10%.

טוטנאור מציין, כי מהסקר עולה שמרבית החברות אשר קיצצו שכר, לא הקטינו את ההפרשות הסוציאליות בהתאם.

כן עולה מהסקר, כי 63% מהחברות לא הפחיתו את ההפרשות לקרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים בשיעור זהה לזה של הורדת השכר. 59% מהחברות לא הפחיתו את ההפרשות לקרנות ההשתלמות וקופות הגמל בשיעור זהה לזה של הורדת השכר.

טוטנאור מציין, כי המשבר הכלכלי השפיע גם על מתן המענקים לעובדים. כ-35% מהחברות שנוהגות להעניק מענקים דיווחו על ביטול תשלום המענקים בגין ביצועי החברה בשנת 2008.

26% מהחברות העניקו את המענקים באופן חלקי בלבד; 20% העניקו את המענקים במלואם, חרף המשבר הכלכלי ו-14% מהחברות החליטו לדחות את תשלום המענקים למועד מאוחר יותר או שטרם החליטו בעניין.