איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי רוכש את מניות בנק לאומי ב-HOT ב-381 מיליון שקל

החזקות בנק לאומי ב-HOT - 15% ; כתוצאה מהעסקה צפוי לאומי להציג רווח הון נקי של כ-120 מיליון שקל ; דרהי פנה גם לחברת דלק השקעות בהצעה לרכוש את מניותיה ב-HOT

איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי (Patrik Drahi) הוא העומד מאחורי רכישת 15% ממניות בנק לאומי בחברת הכבלים HOT תמורת 381 מיליון שקל. דרהי ייסד בעבר את חברת הכבלים UPC צרפת, ובסוף 1999 מכר את מניותיו בה ל-UPC האירופאית שפשטה את הרגל לפני כמה שנים, ובין היתר היתה בעלת 48% ממניות חברת הכבלים תבל לפני שנכנסה לכינוס נכסים.

ל"גלובס" נודע כי דרהי מבצע את העסקה באמצעות חברת קול הולדינגס. העסקה נעשית במחיר נמוך יותר מהמחיר בעסקה שכשלה לפני כחצי שנה למכירת המניות לחברת נטוויז'ן . העסקה שטורפדה על-ידי רשות ההגבלים העסקיים היתה אמורה להתבצע תמורת 480 מיליון שקל, אבל לאור קריסת השווקים והירידה הדרסטית בשוויה של HOT, העסקה מתבצעת לפי מחיר הרבה יותר נמוך כעת.

כמו בעסקה שכשלה, גם עכשיו דרהי לא יוכל למנות דירקטור מטעמו לחברה, כך שברור שהוא מחפש להגדיל את אחזקותיו בחברה ולא לבצעה כעסקה פיננסית, מתוך מטרה להגיע לשליטה. נודע כי כבר היו פניות לדלק השקעות, שידוע בשוק כי היא מעוניינת למכור את חלקה ב-HOT, אך העסקה תצטרך להיות ברמות שבהם מכר בנק לאומי את אחזקותיו, וכנ"ל לגבי יתר בעלי המניות - קבוצת פישמן ו"ידיעות אחרונות".

חברת Cool Holding Ltd נמצאת בשליטה מלאה של פטריק דרהי, שהוא בעל ניסיון רב ועשיר בתחום הטלקום והטלוויזיה בכבלים באירופה. העסקה מייצגת מחיר של 33.5 שקל למניה וכפופה להתאמות מסוימות.

כתוצאה מהעסקה צפוי לאומי להציג רווח הון נקי בסך של כ-120 מיליון שקל. העסקה כפופה לקבלת אישור ממשרד התקשורת וכן לתנאים מתלים נוספים.