6 מכל 10 אמריקנים חיים באזורים עם זיהום אוויר מסוכן

המדובר ביותר מ-186 מיליון בני אדם ; זאת, על אף שחוק האוויר הנקי בארה"ב אושר לפני 40 שנה ; לוס אנג'לס דורגה כעיר עם זיהום האוזון הגרוע ביותר, מה שידוע כערפיח, כבוד מפוקפק לו "זכתה" ב-9 מ-10 השנים האחרונות

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

6 מכל 10 תושבים בארה"ב - יותר מ-186 מיליון בני אדם - חיים באזורים עם רמות זיהום אוויר מסוכנות. כך לפי נתונים שפורסמו בשבוע שעבר ע"י האיגוד האמריקני למחלות ריאה. לפי הדו"ח, האוויר בערים רבות הפך בשנה האחרונה למזוהם יותר.

הדו"ח של השנה שעברה מצא כי 125 מיליון בני אדם מתגוררים באזורים עם זיהום מסוכן.

"למרות שעברו כמעט 40 שנה מאז אישורו של חוק האוויר הנקי, שישה מכל 10 אמריקנים חיים באזורים עם אוויר מלוכלך, אזורים בהם אין זה בריא לנשום את האוויר", אמר בראיון ל"רויטרס" פול בילינגס מהאגודה.

לוס אנג'לס דורגה כעיר, בה קיים זיהום האוזון הגרוע ביותר, מה שידוע כערפיח, כבוד מפוקפק לו "זכתה" ב-9 מ-10 השנים האחרונות. ערים מרכזיות רבות - כולל לוס אנג'לס, וושינגטון הבירה וניו-יורק - שיפרו את איכות האוויר שלהן בעשור האחרון, אך למרות זאת, תושביהן של כמה מהערים הללו נושמים אוויר מלוכלך יותר מאשר בשנים שעברו.

זיהום חלקיקים מורכב מחלקיקים זעירים של פיח, פליטת דיזל, מתכות וכימיקלים. זיהומים אלו נמדדים הן ברמות השנתיות והן בהתפרצויות תקופתיות, שיכולות להימשך שעות או ימים ברציפות. שני סוגי הזיהומים החלקיקיים יכולים להוביל לעלייה בסיכון למוות מוקדם, התקפי לב, שבצים ועוד. אוזון - גז שנוצר כשאור השמש מגיב לפליטות מכלי רכב, מפעלים ותחנות כוח - הוא הצורה הנפוצה ביותר של זיהום, ואם נושמים אותו, עלול להשפיע מיידית על הבריאות. הפגיעים ביותר, אמר בילינגס, הם קשישים, ילדים ואנשים הסובלים ממחלות ריאה.