תתחילו באוטובוסים ורכבות

שפרו את התחבורה הציבורית לפני שאתם משיתים גזירות על נהגי הרכב הפרטי

חדשות לבקרים מתבשרים נהגי ישראל בחדשות על גזירות חדשות שיוטלו על נהגי ישראל. מס על מקום חניה, העלאת מיסים על הליסינג והדלק והכוכב החדש, מבית מנכ"ל איילון מס גודש בכניסה לערים הגדולות.

בדו"ח בנק ישראל נמצא פרק שלם שמפרט את כל האפשרויות להטיל מסים חדשים על נהגי ישראל ומציין ביובש בשורה אחת כי "יש לפעול לשיפור התחבורה הציבורית בישראל".

בראיון שנתן מנכ"ל נתיבי איילון ל"גלובס" נאמר כי המשבר הכלכלי הקל על עומסי התנועה וכי הוא גורס כי תוכנית היטלי הגודש בכניסה לתל אביב היא תוכנית הכרחית על מנת להוריד את נפח התנועה בכביש זה.

צר לי לחזור על דברים שנכתבו בעבר באלפי גרסאות שונות אבל אני חייב לשוב ולציין שאנחנו חיים במדינה שבה שירותי התחבורה הציבורית אינם עונים לדרישות האוכלוסייה גם אם נחזיר את המשק שלושים שנה לאחור.

הפריפריה בישראל אינה מחוברת למרכז בעורקי תחבורה ציבורית משביעי רצון, כל מי שמשתמש ברכב פרטי ו"צולל" איתו כל בוקר לפקק לא עושה זאת בגלל שהוא "חולה הגה", נהיגה ברכב פרטי חוסכת בנסיעה מהפריפריה למרכז דקות ארוכות, אם לא שעות שמבזבז הנוסע בהמתנה לאוטובוסים ו/או רכבות ו/או מוניות שירות.

בנוסף, המשתמש בתחבורה ציבורית מחוייב לשמור שבת ולהיות בסופי שבוע מרותק לביתו.

לא מתקבל על הדעת שכל מי שניתנה לו הסמכות והרשות לחוקק חוק או תקנה בענייני תחבורה יוציא קודם מהמגירה את ה"מקלות" (גזירות על נהגים) ולא יחשוב קודם לכן כיצד לגדל גזרים - כלומר, לקדם את התחבורה הציבורית שאמורה להחליף את הנסיעה בכלי רכב פרטיים.