התובע במשפטו של מנהל התיקים שלום קופרמן: "מדובר במסכת מירמה גדולה ושיטתית"

קופרמן, שניהל כספים של משקיעים חרדיים, מואשם כי מעל בכספי לקוחותיו בהיקף של 6.5 מיליון שקל ; לדברי התובע, לקוחותיו של קופרמן הם מפשוטי העם ונטולי הבנה כלכלית מעמיקה, וקופרמן ניצל את תמימותם

"האיש שהיה אמור להגן על כספם של לקוחותיו, פגע בו באופן חסר תקנה". כך אמרה התביעה בנאום הפתיחה במשפטו של מנהל התיקים החרדי, שלום קופרמן, שזכה לכינוי "מיידוף הישראלי". התיק מתנהל בבית המשפט השלום בתל-אביב בפני השופט חנן אפרתי.

קופרמן, שניהל כספים של משקיעים חרדיים, מואשם כי מעל בכספי לקוחותיו בהיקף של 6.5 מיליון שקל. הוא נאשם בגניבה, קבלת דבר במירמה ושיבוש הליכי חקירה.

התובע, עו"ד עמית בכר מפרקליטות מיסוי וכלכלה, אמר כי לקוחותיו של קופרמן היו אנשים פשוטים המבקשים לחסוך את מעט כספם.לדבריו, קופרמן פגע אנושות באמונם, ולמעשה ניצל את האמון וחוסר ההבנה של לקוחותיו בכדי לפגוע בכל כספם וחסכונותיהם.

על-פי כתב האישום, קופרמן - חרדי ומגיש פינה על שוק ההון ברדיו "קול חי" - ניהל תיקים עבור לקוחות והבטיח להם כי ההשקעה מובטחת וכי הריבית גבוהה יותר מהמקובל בשוק.

לדברי התובע, לקוחותיו של קופרמן הם מפשוטי העם, אנשים נטולי הבנה כלכלית מעמיקה ולרוב בעלי אמצעים כספיים מוגבלים.

לדבריו, הנאשם ניצל את תמימותם של לקוחותיו ואת חוסר ההבנה שלהם, והציג בפניהם מצגי-שווא בדבר יכולתו להפיק תשואות גבוהות (של מספר אחוזים בחודש) באופן שאינו מסכן את הקרן. על סמך מצגים אלה הסכימו הנאשמים לנהל את חסכונותיהם באמצעות קופרמן.

לדברי התובע, קופרמן לא הסתפק במצגי-שווא אודות התשואות המובטחות שהוא מסוגל לייצר, אלא שכנע את קורבנותיו להעביר אליו ישירות את כספם, בטענות מטענות שונות, ומכאן הדרך להעלמת הכספים היתה קצרה וכואבת.

לדברי התובע, "מדובר במסכת מירמה גדולה ושיטתית... הנאשם לא סיפק כל הסברים לרשויות החקירה בדבר גורלם של הכספים שהעבירו אליו לקוחותיו. גם הקורבנות לא קיבלו מעולם הסבר מניח את הדעת היכן כספם".