בנק מרכנתיל דיסקונט במגעים לשכירת 10 קומות במגדל הקריה בתל-אביב

מדובר בקומות העליונות של המגדל אשר מיועדות למגזר הפרטי ; שטח הקומות שלגביהן מתנהלים המגעים עם מרכנתיל הוא כ-10,000 מ"ר

בנק מרכנתיל דיסקונט מנהל משא ומתן מתקדם עם אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב לשכירת כעשר קומות במגדל הקריה בתל אביב, כך נודע ל"גלובס".

מדובר בקומות העליונות של המגדל אשר מיועדות למגזר הפרטי. שטחן של הקומות שעליהן מתנהלים המגעים עם מרכנתיל הן כ-10,000 מ"ר. המשא ומתן כולל גם אופציה עתידית לרכישת הקומות שיושכרו. לפי הערכות, דמי השכירות ינועו סביב 65-70 שקל למ"ר לחודש.

לפי גורמים בשוק הנדל"ן, המהלך נובע מכוונותיו של מנכ"ל מרכנתיל דיסקונט, יעקב טננבאום, לאחד את כל משרדי ההנהלה הראשית של הבנק במקום אחד ולפעול באזור הסיטי של תל אביב. הבנק גם בדק אפשרויות לשכור שטחים במגדל ששון חוגי ברמת גן ובמגדל אלקו ברחוב יגאל אלון בתל אביב, אבל העדיף את הקירבה לאזור העסקים של תל אביב.

מגדל הקריה ממוקם בפינת הרחובות קפלן ודרך בגין בתל אביב והוא מתנשא לגובה של 36 קומות. המגדל, ששטחו הכולל 72 אלף מ"ר, הוקם בשנת 2005 על ידי אפריקה ישראל ומנרב.

בינואר חתמה אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל על הסכם הבנות למכירת 51% ממגדל הקריה לפי שווי של 850 מיליון שקל. לאחרונה התברר כי הרוכש הוא הבנקאי לשעבר מז'נווה, גבי קטרי, שרכש גם 95% ממגדל אפריקה בתל אביב תמורת 166.5 מיליון שקל, בחודש שעבר.

מיקומו של מגדל הקריה נחשב מצוין בשל סמיכותו לקריה הצבאית, למגדלי עזריאלי ולציר תנועה מרכזי. אלא ששיווק המשרדים בו נתקל בקשיים בשל בעיות גישה לקומות העליונות, המיועדות לשוק הפרטי, ובשל מחסור במקומות חנייה. בנוסף, עד כה נרתעו משרדים יוקרתיים מלשכור שטחים הסמוכים למשרדים ממשלתיים. את תגובת בנק מרכנתיל דיסקונט לא ניתן היה להשיג עד סגירת הגליון. דובר אפריקה ישראל סירב להגיב.