איזי שוחט הגיש תביעת דיבה במיליון שקל נגד אלעד קושניר עקב טוקבק באתר "גלובס"

אלעד קושניר, בנו של לוי קושניר, פירסם באתר "גלובס" טוקבק בו נכתב כי שוחט "ידוע בטקטיקות של אי-עמידה בהסכמים ובסחיטה" ; הטוקבק פורסם לצד ידיעה על הסכסוך בין שוחט וקושניר סביב מכירת אמריס לגאידמק

איש העסקים איזי שוחט הגיש לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע נגד אלעד קושניר, בנו של לוי קושניר, אשר פירסם באתר "גלובס" טוקבק בכינוי "מכיר את שוחט". בטוקבק נאמר: "האיש ידוע בטקטיקות של אי-עמידה בהסכמים ובסחיטה. אני מכיר עוד שני אנשים שנעקצו על-ידו בשיטה זו - נוכל ממדרגה ראשונה".

הטוקבק פורסם לצד ידיעה על הסכסוך סביב מכירת אמריס (שבינתיים נכנסה לפירוק זמני) לארקדי גאידמק, והאג"ח המקנות שליטה בפטרוגרופ (שבכינוס נכסים). לוי קושניר, באמצעות עו"ד רם דקל, תבע מאיזי שוחט בבית המשפט המחוזי בתל-אביב 10 מיליון שקל, בנימוק כי הוא סחט ממנו כסף בעת הכניסה לעסקת מכירת אמריס לארקדי גאידמק ב-2006, וכן כי שוחט מוציא את דיבתו רעה בבנקים.

שוחט מכר במזומן את חלקו במניות אמריס (לשותף מהונג-קונג ולגאידמק), וכך הרוויח כ-15 מיליון דולר לפני הסתבכות החברה. מאוחר יותר הגיש כתב הגנה נגד תביעת קושניר, בו תואר כאחד המממנים העיקריים של לוי ואלעד קושניר בעסקת אמריס, עם שותף מהונג-קונג בשם בלרם צ'אנריי (המכונה בלו). שוחט הציג מכתב מבנק דיסקונט כי האשראי לאמריס אחזקות ניתן על יסוד ערבויות שלו: "ערבותך הנ"ל היתה מרכיב חשוב במערכת הבטוחות והערובות לאשראי זה".

הטוקבק האמור פורסם בצמוד לידיעה הראשונה על תביעת לוי קושניר נגד שוחט באתר "גלובס" ב-5.3.09. עו"ד אריה דנציגר, פרקליטו של שוחט, פנה לבית המשפט, ושופט המחוזי, יהודה זפט, הורה ל"גלובס" לחשוף את כתובת ה-IP של שולח הטוקבק. בזק בינלאומי מסר לדנציגר את פרטי הכתובת, והסתבר כי זה מחשבו של אלעד קושניר, עד לאחרונה מנכ"ל אמריס, בנו של לוי קושניר.

שוחט דורש מאלעד קושניר מיליון שקל פיצוי בגין לשון הרע. טרם הוגש כתב הגנה. (165617/09).