רבוע כחול תפטר 120 עובדים; ההסתדרות: "זה רק שמועות, לא יהיו פיטורים בלי מו"מ"

לפני כחודש הודיעו עובדי הרשת כי קיבלו תוספת שכר של 4% ; ההנהלה: מדובר בהתאמת כוח-אדם המתבצעת מדי פעם, במיוחד אחרי פסח; במקביל ייקלטו בקרוב 50 עובדים חדשים ברשת עדן טבע מרקט

פחות מחודש אחרי שעובדי רשת רבוע כחול הודיעו בגאווה כי חתמו על הסכם עם ההנהלה לפיו יקבלו תוספת שכר של 4%, נודע כי הנהלת הרשת מתכוונת לפטר בקרוב כ-120 עובדים, 20 מתוכם עובדי מטה המועסקים בחוזים אישיים.

בהנהלה הסבירו היום (א') כי מדובר בהתאמת כוח-אדם המתבצעת מדי פעם, במיוחד אחרי חג הפסח. עוד אמרו בהנהלה כי צמצום עובדי המטה הוא חלק מאסטרטגיית חיסכון, ואילו במקביל ייקלטו בקרוב 50 עובדים חדשים ברשת עדן טבע מרקט שבבעלות הקבוצה. ברבוע הכחול הבהירו עוד כי כ-90 מתוך 120 העובדים הם עובדי כוח-אדם שגויסו במיוחד כדי לתגבר את סניפי הרשת לקראת החג.

ואולם, ראש חטיבת המסחר בהסתדרות, ראובן פרי, אמר היום ל"גלובס" כי מבחינתו מדובר ב"שמועות בלבד", וכי כל מהלך של פיטורים הקשור לעובדים המועסקים בהסכם קיבוצי מחויב להגיע קודם למשא-ומתן עם ועד העובדים וההסתדרות. "אם אכן תהיה פרישה של עובדים - זה יהיה רק בהסכם קיבוצי, אבל בכלל לא בטוח שיהיו פיטורים", טען פרי. לדבריו, "הם (ההנהלה) אולי קוראים לזה 'התאמות', אבל מבחינתנו זה צמצום כוח-אדם, ולכן זה מחייב משא-ומתן".

פרי הבהיר עוד כי שום סוגיה של פיטורים לא נכללה בהסכם שעיגן את תוספת השכר שקיבלו העובדים, כלומר לא מדובר בתוספת שכר תמורת צמצום עובדים.

יצויין כי פרי, יחד עם יו"ר ועד עובדי רבוע כחול, חילקו אינספור שבחים להנהלת הרשת ולבעליה רק לפני חודש ימים.