מיקי מגדל יחליף את גלעד גנס כמנכ"ל SAP ישראל

גנס, שהיה אחראי על פעילות המכירות וההטמעה שחנכה החברה בארץ, אמור לקבל תפקיד אחר בפעילות SAP שלא בישראל ; מדגל שיחליפו,היה סגן נשיא בכיר בקבוצת מוצרי SAP Netweaver ונשיא מעבדות SAP ישראל

ביום ה' שעבר צצה אחת התעלומות המסקרנות ב-IT הישראלי: גלעד גנס, מי שכיהן מיולי האחרון כמנכ"ל SAP ישראל, והיה אחראי על פעילות המכירות וההטמעה שחנכה החברה בארץ, פרש מתפקידו. את גנס, שאמור לקבל תפקיד אחר בפעילות SAP שלא בישראל, יחליף מיקי מגדל, סגן נשיא בכיר בקבוצת מוצרי SAP Netweaver ונשיא מעבדות SAP ישראל, שנכנס לתפקיד באופן מיידי.

החברות הבינלאומיות שפועלות בישראל מחליפות את המנהלים הבכירים לעיתים רחוקות. קדנציה נמשכת בדרך כלל כ-5 שנים, כאשר לפעמים היא נמשכת הרבה מעבר, בעיקר אם המנהל מצליח ויש לו גיבוי בחברה העולמית.

המקרה של גנס הוא חריג בהקשר זה - מה שמעלה הערכות בשוק לגבי הסיבה האמיתית לפרישה. גנס, שהחליף כחמישה תפקידים ב-SAP העולמית בשנים האחרונות, עתיד להישאר בחברה ואף נודע כי הוצע לו תפקיד בכיר בניהול השווקים המתפתחים באזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון (EMEA).

הפרישה של גנס, שמפתיעה את מי שעוקב אחר פעילות החברה בישראל, מתוארת על-ידי החברה כ"השלמת התפקיד". "אני גאה על ההזדמנות שניתנה לי להקים את פעילות SAP בישראל", מסר גנס, "להיות שותף לצמיחה ולהשגת היעדים הניהוליים בתקופת זמן קצרה".

הפעילות אותה ניהל גנס נרכשה מנס טכנולוגיות ביוני האחרון, לאחר כמעט 15 שנה בהם הפיצה נס את תוכנות SAP בישראל באופן בלעדי. היקף הפעילות שנרכשה היה כ-20 מיליון דולר בשנה וגנס התכוון, כפי שאמר ל"גלובס", להגדיל את המכירות השנה ב-250% לכ-50 מיליון דולר.

בשוק ה-IT הישראלי התקבלה ההכרזה בנוגע להיקפי הגידול בהרמת גבה, בעיקר על רקע התקופה הקשה בשווקים בכלל ובשוק המחשוב הישראלי בפרט. לגנס היו יחסים מורכבים עם הלקוחות לאחר שנים שבהן היו רגילים לעבוד מול אנשי המכירות של נס, והוא ניסה להכניס נורמות פעילות גלובליות יותר שלא היו מוכרות בישראל.