השקיה באמצעות טל וטרקטור מבוסס שמן צמחי - בין הפיתוחים שיוצגו באגריטך 2009

עוד בין הפיתוחים שיוצגו, פתרונות חליבת צאן המאפשרים לבדוק את טיב החלב בזמן אמת, מבלי לעכב את זרימת החלב או להוציא כמות לבדיקה מחוץ לדיר

מערכת שפותחה במקור לטובת מעקב אחר רטיבות הקרקע למען החללית "פניקס" שנחתה על המאדים, משמשת כיום חקלאים להשקיה במועדים מדויקים. הפיתוח הזה ופיתוחי קלינטק חדשניים נוספים יוצגו השבוע למבקרים בתערוכת אגריטך, תערוכת החקלאות הבינלאומית החשובה שמתקיימת בארץ אחת לשלוש שנים.

עוד בין הפיתוחים שיוצגו, פתרונות חליבת צאן המאפשרים לבדוק את טיב החלב בזמן אמת, מבלי לעכב את זרימת החלב או להוציא כמות לבדיקה מחוץ לדיר. תוצג גם מעבדה חקלאית ניידת, למתן מענה בשטח לבעיות בשטחים חקלאיים. הפיתוח מתאים למרחקים הגדולים בחו"ל, כשהמרחק בין השדה לחקלאי היא נסיעה של שעות.

עוד יוצג טרקטור "ירוק", שמונע על-ידי דלק שמופק משמנים צמחיים. את הדלק ניתן להפיק במשק החקלאי, או לרכוש אותו מחברת הטרקטורים בישראל, אבל אז מתווספות עלויות השינוע והייצור.

התנעת הטרקטור ושינוי מהירות הנסיעה כרוכות בשימוש בסולר, אך ברגע שהוא נכנס לעבודה בשטח, המערכת מתחילה לעבוד בהתבסס על השמנים הצמחיים באופן אוטומטי ומזרימה למנוע את הדלק הנקי. הטרקטור יוצג בארץ לראשונה באגריטך 2009, אך הוא פועל היום באירופה במשקים החקלאיים.

פיתוח נוסף שצפוי לעורר תשומת לב הוא שימוש בטל להשקיית גידולים. פיתוח זה מעניין במיוחד בצל מצוקת המים בישראל ובעולם. סדרת ניסיונות בשיטה זו שנערכו בשיתוף עם משרד החקלאות ומכון וולקני הצביעה על חיסכון של עשרות אחוזים בצריכת המים והדשן.

תערוכת אגריטך 2009 תתקיים בין התאריכים 5-7 במאי במרכז הירידים בתל-אביב, ויציגו בה 250 חברות מהארץ ומחו"ל חידושים ופיתוחים בתחומי החקלאות וההשקיה. לתערוכה צפויות להגיע משלחות רבות מחו"ל ובתוכם כ-25 שרים וסגני שרי חקלאות.