בנק אגוד הגדיל ההון ל-150 מיליון שקל לקראת הנפקת זכויות

הנפקת זכויות בהיקף האמור תאפשר לאגוד הגדלת הלימות ההון מעבר ל-12% תוך שיעור צמיחה של 2% באשראי

בנק אגוד , בניהולו של חיים פרייליכמן, מחזק את ההון ויוצא בהנפקת זכויות. האסיפה הכללית של אגוד אישרה בשבוע שעבר את הגדלת הון הבנק לצורך הנפקת זכויות עד לסכום של 150 מיליון שקל. הלימות ההון של אגוד (נתוני סוף 2008) היא 11.53%. הנפקת זכויות בהיקף האמור תאפשר לאגוד הגדלת הלימות ההון מעבר ל-12% תוך שיעור צמיחה של 2% באשראי. במקביל, הוקצתה לאגוד ערבות ממשלתית לגיוס הון משני בהיקף של 308 מיליון שקל.

בנק לאומי לא ישתתף בהנפקת הזכויות. לאומי מחזיק 6.46% ממניות אגוד ומאחר ולא ישתתף בהנפקה, ירד שיעור אחזקתו בבנק. אי השתתפות לאומי תואמת לעמדת הפיקוח על הבנקים שמעוניין כמדיניות להקטין את האחזקות הצולבות של בנק אחד בבנק אחר.

גרעין השליטה באגוד כולל את ישעיהו לנדאו (21.55%) ויצחק מנור (19.63%). בעל המניות הגדול ביותר הוא שלמה אליהו (27.12%), שאינו חלק מגרעין השליטה. כל בעלי המניות הגדולים תמכו בהנפקת הזכויות וצפוי כי ישתתפו בה. הבנק התכוון גם להגדיל את ההון המשני העליון אך הצעה זו לא אושרה לאחר התנגדות אליהו.

הנפקת זכויות היא דרך בה יכולה חברה להגדיל את הונה העצמי. כל בעל מניות קיים רשאי לרכוש בתנאים משופרים בדרך כלל, עוד ממניות החברה ביחס מסוים לכל מניה שהוא מחזיק. בעל מניות שלא ירכוש בהנפקה ידולל בשיעור אחזקתו.

בנק אגוד סיים את שנת 2008 עם רווח של 54 מיליון שקל, ירידה של 56% בהשוואה לשנת 2007. רווח זה משקף תשואה על ההון של 3.4%. ההון העצמי של אגוד עומד כיום על 1.6 מיליארד שקל והבנק נסחר במכפיל הון של 0.34 ולפי שווי של כ-524 מיליון שקל.