בורסות אסיה זינקו לשיא של 7 חודשים על רקע התאוששות המגזר היצרני בסין: ההנג סנג בלט עם זינוק של 5.5%

מדד ה-S&P/ASX של אוסטרליה התחזק ב-3% ; מדד שנחאי המשולב הוסיף ב-3.3% ; מניית צ'יינה מובייל בלטה בעלייה של 7.6% לאחר העלאת המלצה ל"קנייה" מגודלמן זאקס

שבוע המסחר בשוקי ההון של המזרח הרחוק התחדש הבוקר כשהבורסה של יפן סגורה לרגל חג לאומי. המסחר התאפיין בעליות שערים חדות כשבין המדדים שבלטו בעלייה נציין את מדד ההנג סנג ומדד שנחאי המשולב שמתחזקים בשיעור של 5.5% ו-3.3% בהתאמה, הרמה אליה הגיעו מרבית המדדים האסיאתיים היום היא הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בהם מזה 7 חודשים.

את האופטימיות הובילו הדיווחים מסין, שם דווח כי מגזר הייצור בסין חזר לצמוח בחודש אפריל לאחר 9 חודשים של התכווצות. גם הבורסה של טיוואן הגיבה בזינוק של 5.6% על רקע הצפי כי תסגרת עסקה בינה לבין סין במסגרתה יחול גידול בהשקעות הסיניות באי השכן במהלך השנה הקרובה, בעיקר במגזר הפיננסי.

בכירים בתעשיית הפיננסים במזרח הרחוק אמרו אתמול לסוכנות הידיעות "AP" כי על הממשלות באוזרם להוציא יותר על רשתות ביטחון חברתיות ולהקטין את ההסתמכות שלהן על צמיחה מוטת-יצוא. זאת, כיוון שהמשבר הפיננסי הנוכחי עשוי ללכוד עשרות מיליונים במלכודת עוני.

בינתיים, הודיעה ממשלת יפן כי תקצה 6 טריליון ין (60.5 מיליארד דולר) זמין לעסקות החלף מטבעות, במה שיביא למדינות בעלי מטבעות חלשים גישה לין היפני במשברי מימון. בתוך כך, הסכימו שרי האוצר מדרום-מזרח היבשת - ביחד עם אלו של יפן, סין ודרום-קוריאה - להקים מאגר של קרנות מימון בעיתות חירום בסכום מצרפי של 120 מיליארד דולר.

מדד שנחאי המשולב בסין זינק ב-3.3% ; מדד ההנג-סנג בהונג-קונג בלט בעלייה של 5.5% ; מדד S&P 200 בבורסה בסידני טיפס ב-3% ; הבורסה של טייוואן זינקה ב-5.6% ; מדד הקוספי בבורסה בסיאול עלה ב-2.1%

זירת המאקרו

יום לפני פגישת הבנק המרכזי באוסטרליה על החלטת הריבית, אוניברסיטת מלבורן פירסמה כהרגלה ב-03:30 הערכת אינפלציה לחודש אפריל, אשר מצביעה על כך היא צפויה להיוותר ללא שינוי - לאחר שבחודש מארס ירדה ב-0.1%. במונחים שנתיים, מדובר בירידה של 2.1%, לאחר שהקצב השנתי ב-12 החודשים שהסתיימו במארס הסתכמו ב-2.6%.

בשעה 4:30 לפנות בוקר לפי שעון ישראל, פירסם המכון האוסטרלי לסטטיסטיקה כי מדד מחירי הבתים ירד ב-6.7% ברבעון הראשון הירידה החדה ביותר מאז המיתון שידעה המדינה ב-1991. זאת, לעומת ציפיות כי יוותר ללא שינוי ולאחר שברבעון האחרון ל-2008 תוקן הנתון לירידה של 3.9% לעומת הקריאה הקודמת שעמדה על ירידנ של 0.8%.

במקביל, פירסמה באותה השעה קבוצת הבנקים של אוסטרליה וניו-זילנד (ANZ) כי פרסום הצעות העבודה באפריל ירד ב-7.5% לעומת חודש מארס שבו ירד מספר המודעות ב-8.5%. בחישוב שנתי ירדו מספר הצעות העבודה המפורסמות בשיעור שיא של 49.9%.

מניות בכותרות

צ'יינה מובייל , ספקית הטלפונים הסלולריים הגדולה בסין ריכזה עניין לאחר שגולדמן זאקס העלה את המלצתו למניית החברה ל"קנייה".

מניית CITIC פאסיפיק בלטה בעלייה של 11.7% בבורסה של הונג קונג.

מניית שרין טכנולוגיות הישראלית הנסחרת בסינגפור קפצה ב-12.5%