פיאט לא מסתפקת במיזוג עם קרייזלר: מעוניינת להשתלט גם על הפעילות של GM באירופה

גלובס tv בפיאט צופים כי הכנסות החברה שתוקם יעמדו על כ-105 מיליארד דולר בשנה ; המותג העיקרי שיירכש מג'נרל מוטורס הוא מותג אופל ; פיאט מתכוונת ליצור את יצרנית הרכב השישית בעולם

יצרנית הרכב האיטלקית פיאט , שעומדת להשתלט על 35% ממניותיה של קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בארה"ב שפשטה רגל, הודיעה היום כי היא מתכוונת לרכוש גם את פעילותה של ג'נרל מוטורס באירופה ובכך ליצור את יצרנית הרכב השישית בגודלה בעולם.

פיאט מחזיקה כיום במותגים - פיאט, אלפה רומיאו ופרארי ומעוניינת באמצעות הרכישה ליצור יצרנית רכב עולמית חדשה שמייצרת ומשווקת את רכביה בכל העולם. בפיאט צופים כי הכנסות החברה שתוקם יעמדו על כ-105 מיליארד דולר בשנה. פיאט אמורה להרוויח מחשיפה של כלי הרכב שלה לשווקים בהם היא כיום כמעט ולא חשופה כלל.

המותג העיקרי שתרכוש פיאט מ-GM הוא המפעלים והטכנולוגיה של אופל המשווקת בארה"ב תחת השם סאטורן ובאנגליה תחת שם המותג ווקסהול.

אנליסט ענף הרכב, אריק מרקל, אמר לסוכנות הידיעות AP כי לדעתו "פיאט מנסה לרכוש חברות בקשיים ולנצל הזדמנויות, אין הכרח שיהיה כאן יתרון לגודל ואני מתקשה להבין כיצד פיאט תצליח להביא את החברה החדשה לרווחיות, התהליך הזה עלול להימשך שנים".