הבורסות באירופה ננעלו בעליות: הדאקס והקאק טיפסו ב-2.5% ; פיאט זינקה ב-7.85% ופורשה טיפסה ב-8.1%

גלובס tv הבורסה הבריטית היתה סגורה לרגל חג ; רנו עלתה ב-6.6% בפריז ; BMW טיפסה ב-3.4% ; שח"ל טלרפואה התחזקה ב-6.1% בציריך ; מדדי מנהלי הרכש למגזר הייצור ברחבי היבשת עלו מעל הציפיות

בעוד שבורסת לונדון היתה סגורה היום לרגל חג לאומי, לאחר שהייתה מבין השווקים הבודדים באירופה שהיו פתוחים ביום שישי האחרון, הלא הוא האחד במאי, רשמו היום רוב הבורסות באירופה עליות שערים אותן הובילו מניות הפיננסים ומניות הרכב, זאת, לאחר שנודע כי פיאט האיטלקית מתעניינת בחטיבת אופל של ג'נרל מוטורס. הדאקס והקאק טיפסו ב-2.5%.

"אנחנו נמצאים בתהליך של בניית הבסיס, והיו לנו עליות חזקות מאז השפל של מארס", אמרה מוניקה רוזן, מנהלת יחידת המחקר בבנק אוסטריה אסט מנג'מנט, בראיון טלווייוני ל"בלומברג". "על פניו, נראה כי תנאי הבסיס חזקים". בבנק לאומי אומרים הבוקר, כי "מאז ה-7 באפריל, למעלה ממחצית מ-132 החברות המשתייכות למדד ה- Stoxx600, דיווחו על רווחים גבוהים מהציפיות".

שערי האג"ח הקונצרניות נקובות האירו עולים, ומדד ה-Markit iBoxx לאג"ח קונצרניות באירו שאינן של מוסדות פיננסים עולה ב-0.2% ל-89.5 נק', רמתו הגבוהה ביותר מזה שנה. "אנו סבורים שרמת התשואות לאורך העקום האירופאי היא נמוכה ומשקפת את המיתון בגוש האירו", כותבים בלאומי. "במהלך השבועות הקרובים המסחר התנודתי סביב רמת התשואות הנמוכה, צפוי להימשך, כאשר כמו בארה"ב הגורם הדומיננטי יהיה ההיצע, הצפוי להביא למגמה של עליית תשואות איטית".

מדד הדאקס בפרנקפורט עלה ב-2.5% ; מדד הקאק בפריז טיפס גם הוא ב-2.5% ; מדד שוק המניות השוויצרי עלה ב-1.7% ; מדד הבורסה האיטלקית במילאנו 30 טיפס ב-2.9%

זירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות בגרמניה נפלו במארס ב-1% בהשוואה לפברואר, בעוד שאנליסטים ציפו לעלייה של 0.2%. במונחים שנתיים, המכירות הקמעונאיות בגרמניה ירדו ב-1.5%, לעומת ציפיות כי ירדו ב-0.45% ולאחר שהשלימו ירידה של 5.35% ב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר.

מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בשוויץ עמד בחודש אפריל על 34.7 נקודות - גבוה מהציפיות ל-34 נק' בלבד, וממדד מארס - 32.6 נק'.

המדד המקביל במרחב האירו עלה ל-36.8 נקודות באפריל מ-36.7 נקודות במארס, נתון הזהה לציפיות האנליסטים.

מניות בכותרות

פיאט , שעומדת להשתלט על 35% ממניותיה של קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בארה"ב שפשטה רגל, הודיעה היום כי היא מתכוונת לרכוש גם את פעילותה של ג'נרל מוטורס באירופה ובכך ליצור את יצרנית הרכב השישית בגודלה בעולם.

מניות הרכב האחרות הגיבו לידיעה והלכו בעקבותיה - פורשה , רנו , דיימלר ו-BMW .

מניות הנפט ריכזו עניין, על רקע העלייה במחירי הנפט הגולמי במסחר בניו-יורק. ביניהן נציין את טוטאל ואת רויאל דאטש של .

בנק אוף אמריקה העלה את המלצתו לחברת הכימיקלים הגדולה בעולם BASF מ"תשואת חסר" ל"נייטרלי".

חברת המשלוחים ההולנדית TNT דיווחה על ירידה של 58% ברווחיה ברבעון הראשון ל-76 מיליון אירו (101 מיליון דולר). גם המכירות צנחו בעשירית ל-2.44 מיליארד אירו.

ישראליות ביבשת הישנה

היום נודע מועד פרסום דו"חות הרבעון הראשון של החברות הישראליות שמניותיהן נסחרות בציריך: קארד גארד תפרסם ב-13 במאי ב-06:00 שעון ישראל, PSP נדל"ן שוויצרי יומיים אחר כך באותה שעה, ואורידיון ב-18 בחודש, ב-05:30 בבוקר שעוננו שח"ל טלרפואה תפרסם ב-14 במאי, 06:00 שעוננו.

עדיין בשוויץ, נזכיר כי נוחי דנקנר ממשיך לממש, וקונצרן כור תעשיות שמניותיו נסחרות בבורסה בתל-אביב, ירשום רווח של כ-271 מיליון שקל ממכירת מניות קרדיט סוויס . כעת מחזיק הקונצרן רק ב-2.31% ממניות הבנק השוויצרי.

אמש הורידה חברת הדירוג הישראלית S&P מעלות את דירוג האשראי של גזית גלוב בדרגה אחת, ל-"+A", הדרגה החמישית (רמת השקעה בינונית-גבוהה) בתחזית שלילית. גזית גלוב היא החברה האם של אטריום האוסטרית, סיטיקון הפינית והחברה הסבתא של קרן ה-REIT ההולנדית DIM VASTGOED (סימול: DIMVA.AS בבורסת היורונקסט באמסטרדם).