המשרד להגנת הסביבה יקצה 75 מיליון שקל בשנת 2009 למיחזור פסולת מוצקה

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "מימוש כספי היטל ההטמנה על ידי המיגזר הפרטי בשיתוף השלטון המקומי יביא למהפכה באופן הטיפול בפסולת, ויציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (ב') כי הנהלת קרן לשמירת הניקיון החליטה בישיבתה האחרונה להקצות במהלך 2009 75 מיליון שקל לתשתיות סביבתיות לטיפול בפסולת מוצקה.

התמיכות יוענקו לרשויות מקומיות, איגודי ערים, חברות כלכליות ויזמים פרטיים על-פי אמות המידה לסיוע לקידום אמצעים חלופיים להטמנת פסולת בפרויקטים העוסקים בתחומים - הקמת אתרי טיפול לפסולת אורגנית רקבובית; תכנון מפורט לאתרי טיפול בפסולת; שדרוג והקמת תחנות מעבר למיון פסולת למיחזור; הפרדה במקור לשני זרמים; פעילות חינוך והסברה לעידוד פרויקטים של מיחזור והשבה; מיחזור ושיווק פסולת בניין.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "מימוש כספי היטל ההטמנה על ידי המיגזר הפרטי בשיתוף השלטון המקומי יביא למהפכה באופן הטיפול בפסולת, לעלייה משמעותית באחוזי המיחזור, ההשבה והשימוש החוזר, ויציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות בנושא זה". ארדן הוסיף כי עידוד המיחזור על ידי אזרחי המדינה יימצא במקום גבוה בסדר העדיפויות של משרדו, וזאת מתוך רצון להטמיע את ערכי השמירה על הסביבה בהתנהגות היומיומית של הציבור.