גוגל ישראל הודיעה היום (ב') כי היא מעדכנת את מדיניות ה-Trademark שלה, ומפסיקה לפקח על תלונות בנושא שימוש בסימנים מסחריים כמילות מפתח לפרסומות המוצגות למשתמשים בישראל. בכך מיישרת גוגל ישראל קו עם מדינות אחרות בעולם, בהן ארה"ב, קנדה ובריטניה, בהן כבר מיושמת מדיניות זו. השינוי ייכנס לתוקף בעוד כחודש.
עד כה, חברות מסחריות יכלו למנוע מחברות מתחרות לרכוש מילות מפתח המבוססות על הסימן המסחרי שלהן. כך, למשל, חברה מסחרית דוגמת פלאפון יכלה למנוע מהמתחרות שלה, סלקום ואורנג', לרכוש פרסום טקסטואלי על בסיס מילת המפתח של סימן המסחר שלה. פעולה כזו הובילה לכך שמשתמש שהקליד את מילת החיפוש "פלאפון", קיבל רק תוצאות הקשורות לפלאפון - ולא ראה פרסומות של חברות מתחרות.
השינוי האמור יוביל לכך שסלקום, לדוגמה, תוכל לרכוש פרסום על בסיס מילת המפתח "פלאפון", וכך להופיע לצד תוצאות החיפוש של המשתמש אשר דווקא הקליד את מילת החיפוש של המתחרה שלה, ולא אותה. יש לציין כי השינוי הזה לא יחול על המודעות עצמן: מותגים לא יוכלו להשתמש בסימן מסחרי של מתחרה בתוך נוסח המודעה עצמה, אלא רק לרכוש פרסום על בסיס אותה מילה.
המשמעות של שינוי מדיניות זו באה לידי ביטוי בשני אופנים. עבור משתמש הקצה, משמעות הדבר היא יותר תוצאות חיפוש, שיאפשרו לגולשים לקבל גם תוצאות עליהן הם לא חשבו - מה שעשוי לשפר את חוויית הגלישה שלהם ואת אפשרויות הבחירה שלהם.
עבור המפרסמים, מדובר בבשורה יותר משמעותית, שמאפשרת להגביר את התחרות בין שחקנים הפועלים באותו סקטור, כמו גם לסייע לעסקים קטנים לקבל יותר נוכחות בתוצאות החיפוש של גוגל, ומכאן להגביר את התוצאות שמניב הקמפיין שלהם.
לדברי איל חן, סמנכ"ל מדיה וטלקום בגוגל ישראל, "גוגל שואפת להציג למשתמשים את המידע הרלוונטי והנרחב ביותר, הן בתוצאות החיפוש והן בפלטפורמת הפרסום. במהלך זה אנו אכן מציעים למשתמשים מבחר גדול יותר, שיאפשר להם לעשות את הבחירה הטובה ביותר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.